BİZLER RİVAYETLERE GÜVENDİĞİMİZ KADAR, NE YAZIK Kİ ALLAH’A, ONUN KİTABI KUR’AN’A GÜVE
BİZLER RİVAYETLERE GÜVENDİĞİMİZ KADAR, NE YAZIK Kİ ALLAH’A, ONUN KİTABI KUR’AN’A GÜVE
BİZLER RİVAYETLERE GÜVENDİĞİMİZ KADAR, NE YAZIK Kİ ALLAH’A, ONUN KİTABI KUR’AN’A GÜVENMİYORUZ.
Değerli dostlarım, bu makalemde sizlerin düşünmenize vesile olmak istediğim konu, bizlerin yaşadığımız İslam’ın gerçekten Allah’ın emrettiği İslam‘mı, yoksa bizlere Allah’ın dini diye insanların yarattığı beşeri bir dinimi, Allah’ın dini diye yaşatıyorlar onu anlamaya çalışalım ki, huzura vardığımızda yüzleri asık, üzülenlerin safında olmayalım. Konumuza geçmeden önce, yaşadığımız İslam’ın bazı söylemlerinden, tartışma konularından, bir türlü aynı noktada buluşamadığımız inançlarımızdan örnekler vermek istiyorum. Lütfen bu söylemleri önce akıl, mantık süzgecinden geçirelim, daha sonrada Kur’an’ın onayını mutlaka arayalım.
“EŞEK ETİ YENİR Mİ? YENMEZ Mİ? VARMI KUR’AN’I KERİMDE. NAMAZI KAÇ REKÂT KILIYORSUN? ZEKÂTI KAÇTA KAÇ VERİYORSUN VS VESAİRE. BİR KADIN AYNI ANDA İKİ ÜÇ ERKEKLE EVLENEBİLİR Mİ EVLENEMEZ Mİ? PEKİYİ KUR’AN’DA GECMEYEN HARAMLAR VAR. KOPEK ETİ KUR’AN’DA GECMİYOR İNSAN DISKISI İDRARİ KUR’AN’DA HARAMDİR DİYE GECMİYOR. SİZ BUNLARİ YİYİN İCİN O ZAMAN HADİ”
“HER ŞEY KUR’AN’DA GEÇER DEYİP HADİSLERİ YOK SAYANLAR. SEN YUKARDAKİ HADİSLERLE BİLDİRİLEN HARAMLARA NE DİYORSUN, ONLARI YOK MU SAYACAĞIZ? ÇOĞU HARAMLAR ZATEN KUR’AN’DA YAZMIYOR Kİ.”
“KUR'AN’IN UYGULAMASI ANCAK SÜNNET İLEDİR. KUR'AN NAMAZ EMREDER. RESULÜN SÜNNETİ OLMADAN HAYDİ KILIN BAKALIM. HAC EMREDER, HAYDİ SÜNNET OLMADAN YAPIN BAKALIM. FAİZ YASAK DER. NASIL, NELER, NE ŞEKİLDE FAİZ OLUR BULUN BAKALIM. SÜNNET OLMADAN, HADİSLER OLMADAN İNSAN SAPAR. ZATEN BÖYLE DİYENLER DE HEP SAPITTI. "KİM RESUL’E İTAAT EDERSE ALLAH'A İTAAT ETMİŞ OLUR" BUYURUR KUR'AN'DA ALLAH CC. SİZİN DERDİNİZ İNSANLARI SAPTIRMAK.”
Bu ve benzeri örnekleri çok fazla görmüşsünüzdür. Değerli dostlarım, kardeşlerim eğer sizlerde bu düşüncelere inanıyorsanız, ALLAH AŞKINA ÖNCE KAFANIZDAKİ BATIL BİLGİLERDEN KURTULUP, BU İNANCINIZI KUR’AN’I DİKKATLE ANLADIĞINIZ DİLDEN OKUYARAN, KONTROL EDİNİZ. Çünkü bu inanç ve söylemlerin tamamı Kur’an’a aykırıdır, hatta Allah’ın kitabına iftiradır. Önce bunu hatırlatmak isterim. Bizlere İslam dini diye öyle şeyler anlatıp, dine öyle ilaveler yapmışlar ki, şimdide onlar olmadan namazımızı bile kılamayız, bakın o yok bu yok deyip duruyoruz. Lütfen araştırınız çoğu, Yahudi inançalrıdır. HÂLBUKİ KUR’AN’DA OLMAYAN BİR ŞEYİN, DİNİN EMRİ OLMADIĞINI SÖYLEMEMİZ GEREKİRKEN, ALLAH’IN DİNİNİ HAŞA TAMAMLAMAYA ÇALIŞIYORUZ. Allah çok önemli bilgiler verip Kur’an’da, o bilgiler ışığında düşün, aklını kullan doğru yolu kendin bul diyerek, bizleri bu dünyada imtihan ediyor. Geçmişte yapılan yanlışlardan da örnekler verip, aynı hataları yapmamızı engellemeye çalışıyor. Bu söylenenleri Kur’an ışığında anlamaya çalışmadan önce, Allah’ın Kur’an’dan bir uyarısını hatırlatmak isterim. Allah bizlerin AYETLER ÜZERİNDE DÜŞÜNMEMİZİ, AKLIMIZI KULLANMAMIZI VE AYETLER ARASINDA BAĞLANTI KURARAK ANLAMAMIZI EMRETMİŞTİR. Gelelim konumuza. Allah bizlere nelerin haram kıldığı konusunda çok net bir açıklama yaparak bakın ne diyor.
Enam 145: DE Kİ: “BANA VAHYOLUNAN KUR’AN’DA BİR KİMSENİN YİYECEKLERİ ARASINDA LEŞ, AKITILMIŞ KAN, DOMUZ ETİ -Kİ O ŞÜPHESİZ NECİSTİR- YA DA ALLAH’TAN BAŞKASI ADINA KESİLMİŞ BİR (MURDAR) HAYVANDAN BAŞKA, HARAM KILINMIŞ BİR ŞEY BULAMIYORUM. FAKAT İSTİSMAR ETMEKSİZİN VE ZARURET ÖLÇÜSÜNÜ AŞMAKSIZIN KİM BUNLARDAN YEME ZORUNDA KALIRSA YİYEBİLİR.” ŞÜPHESİZ RABBİN ÇOK BAĞIŞLAYANDIR, ÇOK MERHAMETLİDİR. (Diyanet meali)
Sizlere soruyorum, Allah Elçisine deki kullarıma diyerek haram kıldığı şeyleri tek tek sayıyor ve bunlardan başka HARAM ben göremiyorum diyor, ama bizler Kur’an’ın değil rivayetlerin ve mezheplerin baskında olduğumuz için hala, birçok haramlar edinmekte sakınca görmüyoruz BİRDE BU HARAMLARI, RESULÜN ÜZERİNDEN AKLAMAYA ÇALIŞIYORUZ, ALLAH'IN RESULÜ AYETTE BUNLAR DIŞINDA HARAMLAR YOK DEDİĞİ HALDE. Sizce çok açık değil mi her şey? Hatta Maide suresi 87. Ayetinde de Allah aynı konuda uyarı yaparak, “Ey iman sahipleri! ALLAH'IN SİZE HELAL KILDIĞI ŞEYLERİN TEMİZ VE GÜZEL OLANLARINI HARAMLAŞTIRMAYIN; AZIP SINIRI AŞMAYIN.” Demiyor muydu? Demek ki Allah’ın haram dediklerinin dışında her temiz şey, yani bizlere zararı dokunmayan her şeyin helal olduğunu söylüyorsa, nasıl olurda Allah’ın açıklamalarını yeterli görmeyip, EŞEK, KÖPEK, AT ETİNİ ALLAH HARAM KILMADIYSA, ONUN BİR BİLDİĞİ VAR DEMEMİZ GEREKMEZ Mİ? ŞU YENİR Mİ, YA DA BU YENİR Mİ NASIL DERİZ. TEMİZ VE ZARARSIZSA YENEBİLİR, PİS İSE YEMEYİN DİYOR ALLAH. AKLINI KULLANMAYANLARI İŞTE BÖYLE ALLAH İLE ALDATIP, İSTEDİKLERİ GİBİ YÖNLENDİRİYORLAR. Allah kat kat artırılmış riba yemin diyerek bu konuda düşünmemizi istiyor ve uyarıyor, bizler ise mezheplerin bu konuda öğretisini Kur'an'da göremediğimizde, bakın Riba açılanmamış diyebiliyoruz.
ALLAH'IN HARAM DİYE SAYDIKLARININ DIŞINDA, NEYİ YEYİP YEMEYECEĞİN SANA VE GELENEKLERİNE KÜLTÜRÜNE GÖRE DEĞİŞİR. BU KADAR MI AKLIMIZI BAŞKALARINA EMANET ETTİK. Zekâya bakar mısınız insan dışkısının, idrarın haram olup olmadığına birilerinin karar vermesini ve Kur’an’da yazmasını istiyoruz. Kur’an yemek kitabı değil dostlar, yol gösterici HAYAT Rehberdir. Tabi aklını kullanana rehberdir. Bu tür sözleri ancak, aklını zerre kadar kullanmayanlar söyler. Böyle kişilere de zaten Kur’an’dan bahsetmenin hiçbir faydası yoktur. Neden biliyor musunuz? Çünkü onlar Taha suresi 124. Ayetin uyarılarından ders almayıp, ALLAH’IN ZİKRİNDEN YÜZ ÇEVİRİP RİVAYETLERE, BEŞERİ KAYNAKLARA YÖNELENLERDİR. Lütfen helal haram konulu, Kur’an’dan diğer ayetleri okuyunuz. ÇÜNKÜ ALLAH BEN HÜKMÜME HİÇ KİMSEYİ ORTAK ETMEM, YANİ HARAM KOYMA YETKİSİ YALNIZ BANA AİTTİR DİYOR.
Sorgusuz ve koşulsuz itaat, yalnız KUR’AN’A YANİ ALLAH'A YAPILIR. Doğruluğundan asla emin olamayacağımız, RİVAYET SÖZLERE/ HADİSLERE DEĞİL. Çünkü dinin sahibi yalnız Allah'tır. Lütfen hesaba çekileceğimiz Kur’an’a karşı, daha saygılı olalım ve onun hükmetmediği hiçbir bilgininde, ardına düşmeyelim. Çünkü Allah’ın Resulü, BEN YALNIZ KUR’AN’A UYDUM VE SİZLERE YALNIZ KUR’AN’I TEBLİĞ ETME GÖREVİ ALDIM DİYOR KUR’AN’DA.
Allah salat edin, namaz kılın yani onu tesbih edip ondan yardım dilerken, çok basit ve kolay bir şekilde huzurumda kıyam, rükû ve secde yapacağımızı tarif eder. Allah’ın huzuruna temizlenip yani abdest alarak duracağımız bilgisini de Kur’an’da vermiştir. Zor bir anımızda kısaltılmış namaz örneğini verip, ona nasıl dua edeceğimiz örneklerini de Kur’an’da açıklayıp, ne kadar onun huzurunda duracağımızı bizlere bıraktıysa, BİZLER NASIL OLURDA, BUNU BİR EKSİKLİK GİBİ GÖRÜRÜRÜZ VE BAKIN NAMAZIN REKAT SAYISI BİLE KUR'AN'DA YOK DERİZ? Kur’an toplu olarak yalnız Cuma namazından bahseder. Bu namazda da imama uyduğumuzda, birlikte kılarız. GÜNÜMÜZDE KILDIĞIMIZ NAMAZLARIN REKÂT SAYILARININ TAMAMI BEŞERİDİR VE ASLA ALLAH’IN EMRİ DEĞİLDİR, BUNUDA HATIRLATMAK İSTERİM. Allah’ın emri olsaydı oda Kur’an’da açıklanırdı. Allah’ın sınırlamadığını, nasıl olurda eksiklik gibi görür, tamamlamaya çalışırız? Lütfen kendimize gelelim ve Kur’an’ı yanlış bilgiler ışığında değil, Allah’ın ayetleri ışığında anlamaya çalışalım. Zekât konusunda da bizler aynı hatayı yapıyoruz. Allah imtihanımız gereği bu konuda bir sınır koymamış ve miktarını bizzat bizlere bırakmış ama birçok ayetinde ihtiyacı olana yardım etme konusunu işleyerek, tavsiyelerde bulunmuştur. İslam’ı Kur’an dışı kaynaklardan öğrenip yaşadığımız için, ALLAH’IN KİTABINA UYACAĞIMIZA, DOĞRULUĞUNDAN ASLA EMİN OLAMAYACAĞIMIZ BİLGİLERE UYMAYI, HAKLI GÖSTERMEYE ÇALIŞIYOR, KUR'AN'IN ASLA ONAYLAMAYACAĞI KANITLAR YARATIYORUZ.
Çok ilginç olan konu ise, bir kadının aynı anda iki, üç erkekle evlenemeyeceği yazmıyor Kur’an’da, yalnız erkeklerden bahsediyor, bu durumda demek ki yalnız Kur’an ile olmuyormuş mantığını haklı çıkarmaya çalışıyorlar. DÜŞÜNME ÖZELLİĞİNİ BİR KENARA BIRAKIP, AKLINI KUR’AN İLE KULLANMAYANLAR, ELBETTE BÖYLE SÖYLEYECEKLERDİR. Söyledikleri gibi bir erkeğin birden fazla kadınla evlenebileceği örneği veriliyor ama Allah’ın önerisi, ADALETLİ BİR EVLİLİK İSTİYORSANIZ, TEK EŞLİ OLUN EMRİDİR. Bu konuyu düşünmeye devam edelim. Kur’an’da bir istisna yapıp ruhsat verilerek erkeğin birden fazla kadınla evliliğine izin verebiliyorsa bazı özel durumlarında, kadının aynı durumda birden fazla erkekle evlenmesine de izin verseydi, ondan da bahsederdi. Bahsedilmediğine göre böyle bir izin olmadığı çok açıktır. NEDEN BUNU DÜŞÜNEMİYORUZ? İŞİMİZE Mİ GELMİYOR, YOKSA AKIL TUTULMASIMI YAŞIYORUZ?
Aynı konuya devam edelim. Nisa suresi 23.ayetinde SİZE ŞU KADINLARLA EVLENMENİZ HARAM KILINMIŞTIR diye uzun bir liste verir lütfen okuyunuz. Bu ayet lütfen dikkat, erkeklere hitaben söyleniyor, çünkü soy erkekten gelir. Hatta Hz. Muhammed’in erkek çocukları vefat etti diye, ona soyu kesik diye alay ediyorlardı hatırlayınız. Ama Allah onlara cevap verip, asıl onların soyu kesik diyordu. Çünkü bu ayette sayılan öyle kişiler var ki, aynı kişinin soyundan gelen kişilerin listesinin olduğunu görürsünüz. Eğer bir kadın birden fazla erkekle evlenirse, doğacak çocukların kimden olduğunun tespitinin olamayacağı gibi, büyük hatalara yol açacağını, düşünen aklını kullanan herkes tarafından anlaşılacaktır. Birde kadının zamanla bir erkekten ayrılıp, çocukların bir birinden habersiz yaşayıp bir araya gelip evlenme riskini isterseniz hiş düşünmeyelim bile. Şöylede düşünebilirsiniz, Kur’an erkeklerin bazı koşullarda birden fazla eşle evlenebileceği örneğini vermiş ama hala kadın için neden vermemiş diyebilirsiniz. Çünkü dünya kurulduğundan beri, bir erkeğin birden fazla kadınla evliliğine örnekler çok fazla var. AMA BİR KADININ BİRDEN FAZLA ERKEKLE AYNI ANDA EVLİLİĞİNE ÇOK FAZLA ÖRNEK GÖSTEREMEZSİNİZ. Bu durumda Kur’an buna neden örnek versin? Kur’an’da verilen örnekler, genel çoğunluğunun yaptığı yanlışlara dayanır, nadiren yaşanmış yanlışlara değil.
Bizler aklımızı kullanmayı bir kenara bırakınca, sonuçlarınında böyle olması kaçınılmaz olacaktır. Allah sizleri Kur’an’dan sorumlu tutuyorum, yalnız Kur’an’ın ipine sarılın, sakın Kur’an’ın sınırlarını aşmayın dedikçe, bizlere dinin olmazsa olmazı olduğunu öğrettikleri, Resule ait olduğu iddia edilen rivayet hadisler konusunda şunu söylemekten çekinmiyoruz. “HER ŞEY KUR’AN’DA GEÇER DEYİP HADİSLERİ YOK SAYANLAR. SEN YUKARDAKİ HADİSLERLE BİLDİRİLEN HARAMLARA NE DİYORSUN, ONLARI YOK MU SAYACAĞIZ?” Hâlbuki Allah, biz kitapta hiçbir eksik bırakmadık, nice örneklerle açıkladık dedikçe bunları söylemekte ve Allah’ın vahyine adeta şirk koşmakta bir sakınca görmüyoruz. ÇÜNKÜ BİZİMKİSİ CAHİL CESARETİDE ONDAN. BİZLER NE YAZIK Kİ KUR’AN CAHİLİYİZ. ALLAH BİRÇOK AYETİNDE, RESULÜME UYAN BANA UYMUŞ GİBİDİR DER. ÇÜNKÜ YİNE BİR ÇOK AYETTE ALLAH BİZLERE, RESULÜNE VERDİĞİ GÖREV VE YETKİSİNİ ANLATIRKEN, RESULÜNÜN BİZLERİ YALNIZ KUR'AN İLE UYARACAĞI BİLGİSİNİDE VERİR. Hâlbuki Allah, Yunus 59. Ayetinde nasıl uyarmıştı bu konuda. “De ki: "NE OLDU SİZE DE ALLAH'IN SİZE RIZIK OLARAK İNDİRDİĞİ ŞEYLERDEN BİR HARAM YAPTINIZ BİR DE HELAL?" DE Kİ: "ALLAH MI SİZE İZİN VERDİ, YOKSA ALLAH'A İFTİRA MI EDİYORSUNUZ?" Allah’ın Kur’an’da haram demediği şeylerinde haram olduğuna inananlara soruyorum, sizin inandığınız onca haramı kimler HARAM KILDI? YOKSA SİZİN KUR’AN’IN DIŞINDAN, DİNDE HARAM KILAN ALLAH’TAN BAŞKA İLAHLARINIZ MI VAR?
Kur’an’ın uygulamasını ancak, Resulün rivayet hadislerinden sünnetinden hayatımıza geçirebileceğimize inanıyorsak, Allah’ın bu konuda hüküm verdiği yüzlerce ayetine iman etmiyoruz, görmezden geliyoruz, üstünü örtüyoruz demektir. Allah böyle kullarına, MÜŞRİK diyor hatırlatırım. Eğer Allah namaz kıl, oruç tut, Riba yeme, Hacca git emrini verdiyse Kur’an’da ki apaçık vermiş, bu durumda bunun Kur’an’da açıklanmadığını nasıl söyleriz. Lütfen Kur’an’a tarafsız bakın ama bizlere mezheplerin ve rivayetlerin dine yaptığı ilaveleri Kur’an'da aramayın, bulamazsınız. ÇÜNKÜ ONLAR ALLAH’IN BİZLERDEN İSTEDİĞİ EMRİ DEĞİL MEZHEPLERİN, RİVAYETLERİN DİNE YAPTIĞI İLAVELERİDİR. ALLAH BİRÇOK KEZ YEMİN OLSUN Kİ BU KİTABI ANLAYASINIZ DİYE KOLAYLAŞTIRDIK DEDİKÇE, BİZLER İNATLA ATALARIMIZIN İNANCINI YAŞAYABİLMEK İÇİN, İLAVELER YAPARAK ZORLAŞTIRDIK. LÜTFEN BU CAN BU BEDENDEN AYRILMADAN, BU HATAMIZIN FARKINA KUR'AN İLE VARALİM Kİ, O ÇETİN GÜN PİŞMAN OLMAYALIM. Şunu lütfen unutmayalım. Allah bir emir verdiyse Kur'an'da, onu mutlaka basit ve kolay bir şekilde açıklamıştır, onu Kur’an’dan anlamaya öğrenmeye çalışalım, daha doğrusu biz nice örneklerle açıkladık ki hiç kimseye muhtaç olmayasınız diyor. Çünkü çok açık bir hüküm vermiş ve ne demişti hatırlayalım.
Zuhruf 44: ŞÜPHESİZ BU KUR’AN, SANA VE KAVMİNE BİR ÖĞÜT VE BİR ŞEREFTİR, ONDAN HESABA ÇEKİLECEKSİNİZ. (Diyanet meali)
Değerli dostlarım, sizce haşa Allah sözünden dönüp, ben yalnız Kur’an’ın ipine sarılın sizi yalnız Kur’an’dan hesaba çekeceğim dedim ama, Resulümü postacı diye göndermedim herhalde diyerek, bizlerin söyledikleri gibi Kur’an hükümlerini hayatımıza geçirebilmemiz için, olmazsa olmaz dedikleri ve Resulün sünneti diye öne sürdükleri RİVAYETLERDEN DE SORUMLU TUTUP, HESABA ÇEKER Mİ? BİZLER ÇOK ÜZGÜNÜM AMA RİVAYETLERE GÜVENDİĞİMİZ KADAR, NE YAZIK Kİ ALLAH'A GÜVENMİYORUZ, GÜVENMİŞ GİBİ YAPIYORUZ. Karar sizin iki seçeneğiniz var. YA ALLAH’A GÜVENECEKSİNİZ MUTLU OLACAKSINIZ, YA DA RESULE AİT OLDUĞU İDDİA EDİLEN RİVAYETLERE GÜVENİP HESAP GÜNÜNE KADAR ŞÜPHE İÇİNDE KALACAKSINIZ. Kimin haklı olduğunu da, huzura vardığımızda hep birlikte göreceğiz.
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK
https://kuranadavet1.wordpress.com/
https://twitter.com/KURANA_DAVET
http://www.hakyolkuran.com/
https://www.facebook.com/Kuranadavet1/
https://hakyolkuran1.blogspot.com/