Hollanda Sürücü belgesi yenileme işlemlerinde görev bölgesi ayrımı
Hollanda Sürücü belgesi yenileme işlemlerinde görev bölgesi ayrımı
Hollanda Sürücü belgesi yenileme işlemlerinde görev bölgesi ayrımı bulunmakta olup, yalnızca Zuid Holland, Zeeland ve Noord Brabant Eyaletlerinde yaşayan vatandaşlarımızın işlemleri Başkonsolosluğumuzda yapılabilmektedir.
Amsterdam Başkonsolosluğumuzun görev bölgesi: Noord Holland, Flevoland Eyaleti ve Utrecht Eyaletleri
Deventer Başkonsolosluğumuzun görev bölgesi: Overijssel, Gelderland, Groningen, Drenthe, Friesland ve Limburg Eyaletleridir.
Başkonsolosluğumuzu ziyaret etmeden önce www.konsolosluk.gov.tr internet sitesi üzerinden randevu almanız gerekmektedir.
Ülkemizin kabul ettiği “Karayolu Trafiği Konvansiyonu” ile bu Konvansiyonu tamamlayıcı “Avrupa Anlaşması” hükümleri kapsamında; 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle; sürücü belgesi sınıflarının, geçerlilik sürelerinin, sürücü belgesi alacaklarda aranacak yaş, deneyim ve hükümlülük şartları yeniden belirlenmiştir. Yeni sürücü belgeleri, 01/01/2016 tarihinden itibaren trafik tescil birimlerince, daha sonra yapılan düzenleme ile de il/ilçe Nüfus Müdürlüklerinde düzenlenmektedir. Bununla birlikte, 15 Şubat 2021 tarihinden itibaren ülkemizde düzenlenen sürücü belgelerinin yenileme (Kayıp/Çalıntı, Yıpranma, Kimlik Bilgilerinde Değişiklik vb nedenlerle) başvuruları dış temsilciliklerimizce de alınmaya başlanmıştır. G sınıfı (iş makinası) haricindeki tüm sürücü belgesi sınıflarının yenilenmesi başvuruları alınabilecektir.
Başvuru Şartları;
- Sürücü belgesi yenileme başvuruları, başvuru sahiplerinin, ikamet ettiği ülkeden aldığı sürücü olmasında engel durum bulunmadığı ibaresi kayıtlı sağlık raporunu ibraz etmeleri halinde alınabilecektir (Aile Doktorlarından alınacak raporda, doktorun kaşesi ve ıslak imzası bulunmalıdır).
-Başvuru sahibinin verdiği adres beyanındaki ikamet adresi, Başkonsolosluğumuzun görev bölgesinde olması halinde sürücü belgesi yenileme başvurusu Başkonsolosluğumuzca alınacaktır. Adres beyanı kayıt işleminin, sürücü belgesini yeniletmeye ilişkin yapılacak başvurunun tarihinden en az 6 ay önce yapılmış olması gerekmektedir.
- Başkonsolosluğumuzu ziyaret etmeden önce, Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı payının ülkemizdeki ilgili hesaplara ödenmesi gerekmektedir (Sürücü Belgesi İşlemlerine Dair Talimat Madde 11/2-c, 11/2-ç, 11/2-d). Banka hesap bilgileri aşağıda sunulmuş olup, listede bulunan anlaşmalı bankalara sözkonusu vatandaşlarımız adına Türkiye'de bulunan üçüncü kişiler tarafından ödeme yapılması mümkündür.
Başvuru için Gerekli Belgeler;
- Mevcut Sürücü Belgesi aslı,
- T.C. Kimlik Kartı/Nüfus cüzdanı aslı,
- Sürücü olmasında engel durum bulunmadığına ilişkin Sağlık Raporu (Aile Doktorlarından alınacak raporda, doktorun kaşesi ve ıslak imzası bulunmalıdır) ve Türkçe tercümesi (Başkonsolosluğumuzun internet sitesinde kayıtlı yeminli tercümanlara yaptırılabilir),
- 1 adet biyometrik fotoğraf (5 cm x 6 cm ebatlarında arka fon beyaz) (Başkonsolosluğumuz binasında fotoğraf çekme kabini mevcuttur),
- Adli Sicil Raporu (e-Devlet üzerinden alınabilir veya müracaat esnasında Başkonsolosluğumuzdan temin edilebilir),
- Kan grubunu gösterir belge veya kişinin yazılı beyanı,
- Sürücü belgesi harcı (2016 yılı öncesinde alınan sürücü belgesi yenileme harcı 2.- Avro, yeni tip sürücü belgesi yenileme harcı 24,70 Avro olup, ayrıca bu harçlara ilave olarak sürücü belgelerinin ülkemizden Başkonsolosluğumuza ulaştırılması posta ücreti için 3.- Avro tahsil edilmektedir.)
NOT-1: Ödemelerde nakit kabul edilmemektedir. Başkonsolosluğumuzda yaptıracağınız işlemlere ilişkin ödemelerde internet üzerinden gerçekleştirilen “sanal POS bankacılık ödeme sistemi” kullanılmaktadır. Ödemeler yalnızca online olarak, telefonunuzda mevcut banka uygulaması ile başvuru sırasında yapılmaktadır. Bu nedenle başvuru sırasında banka uygulaması mevcut cep telefonunuzu ve banka kartınızı beraberinizde getirmeniz tavsiye olunur.Detaylı bilgi için lütfenhttp://rotterdam.bk.mfa.gov.tr/Mission/S...ote/380717 internet sitesini ziyaret ediniz.)
NOT-2:Başkonsolosluğumuzun giriş katındaki bekleme salonunda fotoğraf çekme kabini ve fotokopi makinesi mevcuttur.
NOT-3: Sıkça Sorulan Sorular için lütfenhttps://randevu.nvi.gov.tr/pages/sss internet sitesini ziyaret ediniz.
NOT-4: 31.12.2022 tarihi itibariyle yenilenmeyen eski tip sürücü belgeleri geçersiz sayılacaktır.
Hollanda Sürücü Belgesinin Türk Sürücü Belgesine tebdil işlemi:
Türkiye’ye kesin dönüş yapan veya uzun süreli Türkiye’de yaşama kararı alan vatandaşlarımızın mevcut Hollanda sürücü belgesini Türk sürücü belgesine tebdil işlemlerinde Başkonsolosluğumuz, Nüfus Müdürlükleri ile Hollanda RDW (Rijks Dienst Wegverkeer) kurumu arasında aracı kurum işlevini üstlenmiştir. Türkiye’deki Nüfus Müdürlüklerine şahsen yapılan başvuru akabinde Nüfus Müdürlüğü, Hollanda sürücü belgesinin doğruluğunun belirlenmesi amacıyla Başkonsolosluğumuza resmi yazı göndermektedir. Başkonsolosluğumuz da sözkonusu talebi resmi yazıyla RDW’ye iletmektedir. RDW’den Başkonsolosluğumuza gelen cevabın ilgili Nüfus Müdürlüğüne resmi yazıyla iletilmesiyle süreç sonuçlanmaktadır.
Türk Sürücü Belgesinin Hollanda Sürücü Belgesine tebdil işlemi:
Genellikle Türkiye’den Hollanda’ya belirli süreyle çalışmak üzere gelen (expat) vatandaşlarımızın mevcut Türk sürücü belgeleri RDW’den Başkonsolosluğumuza gelen yazı ile işleme alınmakta, Başkonsolosluğumuz tarafından sürücü belgesinin düzenlendiği Nüfus Müdürlüğünden bu hususta bilgi talep edilmekte, sürücü belgesinin doğruluğu ile ilgili alınan cevap RDW’ye gönderilerek süreç sonuçlanmaktadır.
Değiştirilen Sürücü Belgelerinin iadesi hakkında:
Yukarıda kayıtlı sürücü belgesi tebdil işlemlerinde, tebdil işlemi yapılan sürücü belgesinin işlem sahibine iadesi yapılmamakta, tebdil işlemi yapılan sürücü belgesi dosyasına konulmak üzere ilgili kuruma iade edilmekte, hiçbir durumda vatandaşlarımıza iadesi yapılamamaktadır. (Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına dair 29329 sayılı Yönetmeliğin 88. Maddesine göre, “ülkemiz sürücü belgeleri ile değiştirilen dış ülkelerden alınmış sürücü belgeleri ilgili ülkeye gönderilir” hükmünü amirdir.). Tebdil edilen Türk ve Hollanda sürücü belgeleri hiçbir şekilde Başkonsolosluğumuzda muhafaza edilmemektedir.
Başkonsolosluğumuzun giriş katındaki bekleme salonunda fotoğraf çekme kabini ve fotokopi makinesi mevcuttur.
İlgili Dosyalar
Banka hesap bilgileri.png
KAYNAK: TÜRKİYE CUMHURİYETİ ROTTERDAM BAŞKONSOLOSLUĞU