DİNİMİZ « iSLAM İSLAMİYET « GENEL BİLGİLER KUR'AN'IN MUHKEM AYETLERİ ÜZERİNDE, YORUM YAPARAK TARTIŞABİLİR MİYİZ?

KUR'AN'IN MUHKEM AYETLERİ ÜZERİNDE, YORUM YAPARAK TARTIŞABİLİR MİYİZ?

KUR'AN'IN MUHKEM AYETLERİ ÜZERİNDE, YORUM YAPARAK TARTIŞABİLİR MİYİZ?

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
 
halukgta
Moderator
383
01-06-2024:16:32
#1
Kur’an’ın MUHKEM ayetleri üzerinde, SİZCE YORUM YAPILABİLİR VE AYETLER ÜZERİNDE TARTIŞABİLİR MİYİZ? Tartışılan bir konuda nasıl emin olabiliriz ve o kitaptan sorumlu oluruz? Sizleri bu konu üzerinde Kur’an merkezli düşünmeye davet etmek istiyorum ki, İslam’ı yaşamaya daha başlarken, bizleri nasıl aldatıyorlar farkına varabilelim. Tabi önce yorum kelimesinin ne anlama geldiğini doğru anlamalıyız. Bakın yorum ne anlama geliyor. “BİR YAZININ, BİR SÖZÜN, BİR METNİN YA DA BİR YAPITIN ANLAŞILMASI GÜÇ YÖNLERİNİ AÇIKLAYARAK AYDINLIĞA KAVUŞTURMA. BELLİ BİR GÖRÜŞE GÖRE AÇIKLAMA.” Sizce Kur’an açık ve detaylı değil mi? Haşa Allah, bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur'an'ı, anlayabileceğimiz şekilde açıklayamadı da bunu birilerimi başardı? Hatırlatırım Allah Kur’an’ı açıklamak bizim görevimiz diyor ve nice örneklerle de açıkladığını bizlere Kur’an’da bildiriyor. Peki, bizler Allah’a güveniyor ve bunu hayatımıza geçiriyor muyuz? Sanırım bu ve benzeri ayetleri hayatımıza geçirmediğimiz için, onlarca yüzlerce Kur’an tercümelerindeki yanlışları hataları göremiyoruz. ÇOK ÜZGÜNÜM, BİZLER ALLAH’A DEĞİL, VELİ ALİM DEDİĞİMİZ KİŞİLERE DAHA ÇOK GÜVENİYORUZ. ONLARIN YAZDIĞI KİTAPLAR İLE ALLAH'IN KİTABINI ANLAMAYA ÇALIŞIYORUZ. BU HATAYI YAPINCADA KUR'AN'I DEĞİL, OKUDUĞUMUZ KİTAPLARDA ANLATILAN DİNE İNANDIĞIMIZIN, FARKINDA BİLE OLAMIYORUZ.

İnsanların yazdığı bilgi veren, hatta bir işin nasıl yapılması gerektiğini anlatan ve bilim adamları yetişen kitaplar hakkında, asla hiç kimse yorum yapmadan, şüphe duymadan okuyor ve bilim adamları oluyorlar. İş Kur’an’a gelince, sizce neden herkes apaçık muhkem olan ayetler üzerinde yorumlar yapıyor, farklı farklı şeyler söylüyor? ÇÜNKÜ BİZLERİN NİYETİ KUR’AN’A UYMAK DEĞİL, KUR’AN’I KENDİMİZE UYDURMAKTA ONDAN.

Yorum kelimesinin anlamı gördüğünüz gibi çok açık. Bu durumda bizler Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği, muhkem ayetleri üzerinde asla tartışmamamız gerekirsen, tartışmakta hiçbir sakınca görmüyoruz. Çünkü bizler tartıştığımız gibi, yorumlarda yapıyoruz hem de birbirinden çok farklı. ALLAH DİNİN ANASI VE TEMELİ OLAN BİZLERİN SORUMLU OLDUĞU AYETLERİN MUHKEM OLDUĞUNU SÖYLEMİYOR MUYDU? Peki, MUHKEM ne anlama geliyor?

“MUHKEM YORUM GÖTÜRMEZ, ŞÜPHE KABUL ETMEZ. SAĞLAM KILINMIŞ, DIŞ ETKİLERE VE BOZULMALARA KARŞI KORUNMUŞ. BAŞKA BİR İHTİMAL TAŞIMAYAN, ANLAMI AÇIK MÂNALI ÂYET.”

Allah dinin anası temeli yani sorumlu olduğumuz ayetlerin muhkem yani tartışma yapılamayacak kadar, başka ihtimali olmayan açık gönderdim diyor ama bizler Kitap Ehlinin yaptığı gibi, geleneksel inancımıza uymayan ayetleri, ne yazık ki kendi inancımıza uydurmak için, aslında bu ayette Allah şunu anlatmak istiyor diyerek, AYETLERİN ANLAMINI EĞİP BÜKÜYORUZ. Allah bizlerin imtihanı gereği uymamız ve yaşamamız gereken ayetlerin MUHKEM olduğunu, yani yorum yapılmayacak kadar açık, izah edilmiş, anlaşılan ve başka ihtimali olmayan bir şekilde ayetlerini gönderiyorsa, bizler nasıl olurda Allah’ın apaçık dediği MUHKEM ayetler üzerinde yorumlar yapar, kendi inançlarımızı o ayetlere nasıl ilave etmeye çalışırız. Birde sen Kur’an’ı anlayamazsın diyerek, toplumun direk Kur’an’ı muhatap olmasını nasıl engelleriz. Dini kendi ellerinde tutmak isteyen din tacirleri, ne yazık ki bu gerçeği toplumdan gizlemişlerdir. İslam dininde ruhban sınıfı olmadığını Kur'an apaçık bildiriyorsa, demek ki dini anlatacak hiç kimseninde olmadığı çok açıktır.

BU KARMAŞAYI YATARAK, TOPLUMU ALLAH İLE ALDATANLAR, ALLAH’IN AYETLERİNİ TAHRİF ETMİŞ VE ALLAH’A ŞİRK KOŞMUŞ OLUR HATIRLATIRIM. Allah bizlerin yalnız Kur’an’a sarılmamızı emrediyor ve Resulüne de Rad suresi 40. ayetinde, “SENİN GÖREVİN SADECE TEBLİĞ ETMEKTİR» diyorsa, bu durumda nasıl olurda bizler yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz, Kur’an açık ve detaylı değildir, Kur’an’ı herkes anlayamaz diyerek dinde başka kaynaklar ararız? BUNUN ŞİRK OLDUĞUNUN HALA NASIL FARKINDA OLAMAYIZ, DOĞRUSU ANLAYAMIYORUM.

Kur’an’ın MUHKEM ayetlerine, farklı anlamlar verilmesinin elbette başka nedenleri de var. İSLAM TOPLUMUNU KUR'AN'DAN UZAKLAŞTIRDIĞINIZDA, ONUN ELİNE KENDİ ÇIKARLARI DOĞRULTUSUNDA BİLGİLER VERDİĞİNİZDE, GİZLİCE ONLARI RAHATLIKLA YÖNETEBİLİRİSİNİZ. NE YAZIK Kİ YAHUDİLER İÇİMİZE GİREREK, BUNU İSLAM TOPLUMUNA YAPTILAR, AMA HALA FARKINDA BİLE DEĞİLİZ. İÇİMİZDEKİ TARİKATLARI VE CEMAATLERİ KURANLARIN, YAHUDİLER OLDUĞU ORTAYA ÇIKTIĞI HALDE, HALA BU GERÇEĞİ GÖRMEK İSTEMİYORUZ.

Bizlere sen Kur’an’ı anlayamazsın onu âlim, Veli olanlar anlar sözlerine inanmamız, bizleri Kur’an ile buluşmamızı engellemiştir. Bir insan anlayamadığı ya da yanlış anlayacağı bir kitaba değil, onu anlattığını iddia eden kişinin kitaplarını okur. Hele bu konu din ise insanların korkması, tedirgin olması kaçınılmaz olacaktır. Gerçekten bizlerin sorumlu olduğu NUHKEM ayetleri, aklı başında okuma yazma bilen bir kişi okuduğunda anlayamaz mı? ANLAYAMAYACAĞINI İDDİA EDENLERE, LÜTEN ŞU SORUYU SORUNUZ. ALLAH BİZLERİN OKUDUĞUNDA ANLAYAMAYACAĞI BİR KİTAPTAN, SİZCE HESABA ÇEKİP SORUMLU TUTAR MI? Ne yazık ki biz Müslümanların, DAHA ALLAH’I BİLE TANIMADIĞIMIZ ANLAŞILIYOR.

Eğer bizler bu sorunun doğru cevabını veremiyorsak, zerre kadar Kur’an’ın yani Allah’ın mesajları ile buluşamamış, imanımız KALBİMİZE DAHA YERLEŞMEMİŞ DEMEKTİR. Böyle bir Müslüman istediği kadar ibadet yapsın, Allah’a dua etsin onun karşılığını göremez. Çünkü böyle insanlar Allah’ı değil edindikleri VELİ kişilere, inandığı beşeri mezheplerin sözlerine/hadislerine inanıyor, güveniyorlar demektir. Çünkü Allah Kitap Ehlinin de bu konuda yaptığı yanlışlara, bizlerde düşmeyelim diye BİRÇOK KEZ YEMİN EDEREK ANLAYASINIZ VE HİÇ KİMSEYE MUHTAÇ OLMAYASINIZ DİYE KUR’AN’I KOLAYLAŞTIRDIK DİYOR. Kur’an’ı herkesin anlayamayacağını söyleyenlere sormak istiyorum, SİZLER ALLAH’IN BU SÖZÜNE GÜVENMİYOR MUSUNUZ? Kur’an’ı siz anlayamazsınız diyenler, sizi kendilerine yönlendirip Allah ile aldatan çıkar çevreleridir. Lütfen bunların tuzağına düşmeyelim. Bizler bu dünyanın telaşesine düşmüş ölümü düşünmek bile istemiyoruz. Çünkü ölümü bir son gibi görüyoruz. HALBUKİ ÖLÜM BİR SON DEĞİL, HERKESİN KAT ETMESİ GEREKEN BİR YOLDUR.

Bu durumda Kur’an’ı imtihanımız gereği anladığımız dilden, bizzat kendimizin okumamız gerektiği anlaşılıyor. Yani dersimizi bizler emin olmadığımız kaynaklara değil, HİÇ KİMSEYE GÜVENMEDEN YALNIZ ALLAH'A GÜVENEREK bizzat Kur’an’dan çalışacağız, başkalarından kopya çekerek imtihan verilmez. Biliyorum şimdide şöyle bir soru geldi aklınıza. İyide hangi Kur’an mealini/tercümesini okuyalım, hepsi de neredeyse bir birinden farklı tercüme ediliyor diyeceksiniz. Çok doğru İslam toplumuna kurulan tuzaklar, önlerine örülen duvarlar o kadar yüksek ki, onları aşmak bizlerin imtihanımızın en önemli sorunudur, önce bunun bilincinde olmalıyız. Peki, ne yapmalıyız? Nasıl bir yol izlemeliyiz Kur’an’ı okumaya, anlamaya başlarken. Onunda yolunu, elbette Allah gösteriyor ayetinde ve bakın ne diyor.

Nahl 98: ŞİMDİ KUR'ÂN OKUMAK İSTEDİĞİN ZAMAN ÖNCE, O KOVULMUŞ ŞEYTANDAN ALLAH'A SIĞIN. (Elmalı meali)

Bizlere bu ayetin ne anlama geldiğini anlatanlar, Kur’an okumaya başlamadan önce EUZUBİLLAHİMİNEŞŞEYTANİRRACİM diyerek okumaya başlamamız gerektiğini anlattılar. Yani Allah ne emrediyor bu ayetinde anlamaya çalışmak yerine, işimize gelmediği için AYETİN ÖZÜNE İNMEDEN SÖZDE İMAN ETTİK. Yani ayetin gereğini yerine getirmedik. Hâlbuki Allah ayetinde bizleri bu konuda uyarıp, sizleri sorumlu tutacağıma hükmettiğim Kur’an’ı doğru anlamak istiyorsanız, önce şeytanın ve şeytanlaşmış insanların sizlere anlattığı batıldan kendinizi kurtarın onlara sakın güvenmeyin, YALNIZ BENİM KİTABIM KUR’AN’A GÜVENİN VE YALNIZ BANA DAYANARAK KUR’AN’I OKUMAYA BAŞLAYIN Kİ DOĞRU ANLAYABİLESİNİZ DİYE UYARIYOR. Peki, bizler öyle mi yapıyoruz? Elbette hayır her şey sözde yapılınca, Kur’an’ın özüne inemeyince, ayetleri de elbette farklı anlıyor, hatta ayetlere kendimizce yorumlar yapıyor farklı farklı anlıyoruz.

ÇÜNKÜ BİZLER KUR’AN’I OKUMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE KAFAMIZDAKİ BATIL VE YANLIŞ BİLGİLERDEN KURTULMADAN KUR’AN’I OKUYORUZ. BATIL, YANLIŞ BİLGİLERİN IŞIĞINDA KUR’AN’I ANLAMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ İÇİNDE, ONLARCA YÜZLERCE FARKLI KUR’AN TERCÜMELERİ ORTAYA ÇIKIYOR. ALLAH BU KONUDA BANA GÜVENİN, BENİM KİTABIMA SIĞINARAK, NİCE ÖRNEKLERLE AÇIKLADIĞIM KUR’AN’I, YİNE KUR’AN’IN VERDİĞİ BİLGİLER, ÖRNEKLER IŞIĞINDA ANLAMAYA ÇALIŞIN DİYOR.

Değerli dostlarım, bizler Kur’an’ı anlama çabasını bizzat gösterir ve farklı meallere bakarsak, Allah’ın aynı konuda verdiği örneklerle karşılaştırırsak, hatalı tercümeleri inanın fark edebiliriz. Bunu zamanla fark edeceksiniz. GAYRET BİZDEN, YARDIM YÜCE RABBİMİZDEN. Önemli olan niyetimizdir, iyi niyetle Kur’an’a bakanın Allah, GÖNÜL GÖZLERİNİ AÇARIM DİYOR. Batıl ve sanı bilgiler ışığında Kur’an’ı anlamaya çalışanında, gözlerine perde çeker, kulak ve kalplerini mühürlerim diye de bildiriyor. Unutmayalım lütfen, bir ayetinde Allah şefaat tümden bana aittir, hiçbir şefaatin olmadığı o günden sakının diyorsa, başka bir ayette asla Allah, şefaat yetkisini başkasına vermeyeceği açıktır. Allah yaşanacak bu karmaşadan kullarının kurtulması için, aynı konuda nice örnekler verdik ki anlayasınız diyor. Allah’a güvenen bir Müslüman, onun yolunu izleyerek, Kur’an’dan mutlaka en az hata ile Allah’ın doğru yolunu bulur. Hepimiz insanız hata yapabiliriz ama önemli olan, en az hata yaparak affedilebilecek, Allah’ın halis kulları arasında olabilmektir. Hatırlatmak isterim Allah, iman edenlerin çoğunun “BANA ŞİRK KOŞMADAN İMAN ETMEZLER” diye uyarıyorsa bizleri Rabbimiz ve şirki asla affetmem diyorsa, lütfen bu ikazı dikkate alalım ki, affedilmeyecek şirk batağına batmış, büyük günah işleyen Allah’ın kullarından olmayalım.

DİLERİM KUR’AN İLE BULUŞABİLEN, YALNIZ ALLAH’A VE ONUN KİTABINA GÜVENEN, DAYANAN. ALLAH’IN AZINLIK, HALİS KULLARI ARASINDA OLURUZ.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/
halukgta
01-06-2024:16:32 #1

Kur’an’ın MUHKEM ayetleri üzerinde, SİZCE YORUM YAPILABİLİR VE AYETLER ÜZERİNDE TARTIŞABİLİR MİYİZ? Tartışılan bir konuda nasıl emin olabiliriz ve o kitaptan sorumlu oluruz? Sizleri bu konu üzerinde Kur’an merkezli düşünmeye davet etmek istiyorum ki, İslam’ı yaşamaya daha başlarken, bizleri nasıl aldatıyorlar farkına varabilelim. Tabi önce yorum kelimesinin ne anlama geldiğini doğru anlamalıyız. Bakın yorum ne anlama geliyor. “BİR YAZININ, BİR SÖZÜN, BİR METNİN YA DA BİR YAPITIN ANLAŞILMASI GÜÇ YÖNLERİNİ AÇIKLAYARAK AYDINLIĞA KAVUŞTURMA. BELLİ BİR GÖRÜŞE GÖRE AÇIKLAMA.” Sizce Kur’an açık ve detaylı değil mi? Haşa Allah, bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur'an'ı, anlayabileceğimiz şekilde açıklayamadı da bunu birilerimi başardı? Hatırlatırım Allah Kur’an’ı açıklamak bizim görevimiz diyor ve nice örneklerle de açıkladığını bizlere Kur’an’da bildiriyor. Peki, bizler Allah’a güveniyor ve bunu hayatımıza geçiriyor muyuz? Sanırım bu ve benzeri ayetleri hayatımıza geçirmediğimiz için, onlarca yüzlerce Kur’an tercümelerindeki yanlışları hataları göremiyoruz. ÇOK ÜZGÜNÜM, BİZLER ALLAH’A DEĞİL, VELİ ALİM DEDİĞİMİZ KİŞİLERE DAHA ÇOK GÜVENİYORUZ. ONLARIN YAZDIĞI KİTAPLAR İLE ALLAH'IN KİTABINI ANLAMAYA ÇALIŞIYORUZ. BU HATAYI YAPINCADA KUR'AN'I DEĞİL, OKUDUĞUMUZ KİTAPLARDA ANLATILAN DİNE İNANDIĞIMIZIN, FARKINDA BİLE OLAMIYORUZ.

İnsanların yazdığı bilgi veren, hatta bir işin nasıl yapılması gerektiğini anlatan ve bilim adamları yetişen kitaplar hakkında, asla hiç kimse yorum yapmadan, şüphe duymadan okuyor ve bilim adamları oluyorlar. İş Kur’an’a gelince, sizce neden herkes apaçık muhkem olan ayetler üzerinde yorumlar yapıyor, farklı farklı şeyler söylüyor? ÇÜNKÜ BİZLERİN NİYETİ KUR’AN’A UYMAK DEĞİL, KUR’AN’I KENDİMİZE UYDURMAKTA ONDAN.

Yorum kelimesinin anlamı gördüğünüz gibi çok açık. Bu durumda bizler Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği, muhkem ayetleri üzerinde asla tartışmamamız gerekirsen, tartışmakta hiçbir sakınca görmüyoruz. Çünkü bizler tartıştığımız gibi, yorumlarda yapıyoruz hem de birbirinden çok farklı. ALLAH DİNİN ANASI VE TEMELİ OLAN BİZLERİN SORUMLU OLDUĞU AYETLERİN MUHKEM OLDUĞUNU SÖYLEMİYOR MUYDU? Peki, MUHKEM ne anlama geliyor?

“MUHKEM YORUM GÖTÜRMEZ, ŞÜPHE KABUL ETMEZ. SAĞLAM KILINMIŞ, DIŞ ETKİLERE VE BOZULMALARA KARŞI KORUNMUŞ. BAŞKA BİR İHTİMAL TAŞIMAYAN, ANLAMI AÇIK MÂNALI ÂYET.”

Allah dinin anası temeli yani sorumlu olduğumuz ayetlerin muhkem yani tartışma yapılamayacak kadar, başka ihtimali olmayan açık gönderdim diyor ama bizler Kitap Ehlinin yaptığı gibi, geleneksel inancımıza uymayan ayetleri, ne yazık ki kendi inancımıza uydurmak için, aslında bu ayette Allah şunu anlatmak istiyor diyerek, AYETLERİN ANLAMINI EĞİP BÜKÜYORUZ. Allah bizlerin imtihanı gereği uymamız ve yaşamamız gereken ayetlerin MUHKEM olduğunu, yani yorum yapılmayacak kadar açık, izah edilmiş, anlaşılan ve başka ihtimali olmayan bir şekilde ayetlerini gönderiyorsa, bizler nasıl olurda Allah’ın apaçık dediği MUHKEM ayetler üzerinde yorumlar yapar, kendi inançlarımızı o ayetlere nasıl ilave etmeye çalışırız. Birde sen Kur’an’ı anlayamazsın diyerek, toplumun direk Kur’an’ı muhatap olmasını nasıl engelleriz. Dini kendi ellerinde tutmak isteyen din tacirleri, ne yazık ki bu gerçeği toplumdan gizlemişlerdir. İslam dininde ruhban sınıfı olmadığını Kur'an apaçık bildiriyorsa, demek ki dini anlatacak hiç kimseninde olmadığı çok açıktır.

BU KARMAŞAYI YATARAK, TOPLUMU ALLAH İLE ALDATANLAR, ALLAH’IN AYETLERİNİ TAHRİF ETMİŞ VE ALLAH’A ŞİRK KOŞMUŞ OLUR HATIRLATIRIM. Allah bizlerin yalnız Kur’an’a sarılmamızı emrediyor ve Resulüne de Rad suresi 40. ayetinde, “SENİN GÖREVİN SADECE TEBLİĞ ETMEKTİR» diyorsa, bu durumda nasıl olurda bizler yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz, Kur’an açık ve detaylı değildir, Kur’an’ı herkes anlayamaz diyerek dinde başka kaynaklar ararız? BUNUN ŞİRK OLDUĞUNUN HALA NASIL FARKINDA OLAMAYIZ, DOĞRUSU ANLAYAMIYORUM.

Kur’an’ın MUHKEM ayetlerine, farklı anlamlar verilmesinin elbette başka nedenleri de var. İSLAM TOPLUMUNU KUR'AN'DAN UZAKLAŞTIRDIĞINIZDA, ONUN ELİNE KENDİ ÇIKARLARI DOĞRULTUSUNDA BİLGİLER VERDİĞİNİZDE, GİZLİCE ONLARI RAHATLIKLA YÖNETEBİLİRİSİNİZ. NE YAZIK Kİ YAHUDİLER İÇİMİZE GİREREK, BUNU İSLAM TOPLUMUNA YAPTILAR, AMA HALA FARKINDA BİLE DEĞİLİZ. İÇİMİZDEKİ TARİKATLARI VE CEMAATLERİ KURANLARIN, YAHUDİLER OLDUĞU ORTAYA ÇIKTIĞI HALDE, HALA BU GERÇEĞİ GÖRMEK İSTEMİYORUZ.

Bizlere sen Kur’an’ı anlayamazsın onu âlim, Veli olanlar anlar sözlerine inanmamız, bizleri Kur’an ile buluşmamızı engellemiştir. Bir insan anlayamadığı ya da yanlış anlayacağı bir kitaba değil, onu anlattığını iddia eden kişinin kitaplarını okur. Hele bu konu din ise insanların korkması, tedirgin olması kaçınılmaz olacaktır. Gerçekten bizlerin sorumlu olduğu NUHKEM ayetleri, aklı başında okuma yazma bilen bir kişi okuduğunda anlayamaz mı? ANLAYAMAYACAĞINI İDDİA EDENLERE, LÜTEN ŞU SORUYU SORUNUZ. ALLAH BİZLERİN OKUDUĞUNDA ANLAYAMAYACAĞI BİR KİTAPTAN, SİZCE HESABA ÇEKİP SORUMLU TUTAR MI? Ne yazık ki biz Müslümanların, DAHA ALLAH’I BİLE TANIMADIĞIMIZ ANLAŞILIYOR.

Eğer bizler bu sorunun doğru cevabını veremiyorsak, zerre kadar Kur’an’ın yani Allah’ın mesajları ile buluşamamış, imanımız KALBİMİZE DAHA YERLEŞMEMİŞ DEMEKTİR. Böyle bir Müslüman istediği kadar ibadet yapsın, Allah’a dua etsin onun karşılığını göremez. Çünkü böyle insanlar Allah’ı değil edindikleri VELİ kişilere, inandığı beşeri mezheplerin sözlerine/hadislerine inanıyor, güveniyorlar demektir. Çünkü Allah Kitap Ehlinin de bu konuda yaptığı yanlışlara, bizlerde düşmeyelim diye BİRÇOK KEZ YEMİN EDEREK ANLAYASINIZ VE HİÇ KİMSEYE MUHTAÇ OLMAYASINIZ DİYE KUR’AN’I KOLAYLAŞTIRDIK DİYOR. Kur’an’ı herkesin anlayamayacağını söyleyenlere sormak istiyorum, SİZLER ALLAH’IN BU SÖZÜNE GÜVENMİYOR MUSUNUZ? Kur’an’ı siz anlayamazsınız diyenler, sizi kendilerine yönlendirip Allah ile aldatan çıkar çevreleridir. Lütfen bunların tuzağına düşmeyelim. Bizler bu dünyanın telaşesine düşmüş ölümü düşünmek bile istemiyoruz. Çünkü ölümü bir son gibi görüyoruz. HALBUKİ ÖLÜM BİR SON DEĞİL, HERKESİN KAT ETMESİ GEREKEN BİR YOLDUR.

Bu durumda Kur’an’ı imtihanımız gereği anladığımız dilden, bizzat kendimizin okumamız gerektiği anlaşılıyor. Yani dersimizi bizler emin olmadığımız kaynaklara değil, HİÇ KİMSEYE GÜVENMEDEN YALNIZ ALLAH'A GÜVENEREK bizzat Kur’an’dan çalışacağız, başkalarından kopya çekerek imtihan verilmez. Biliyorum şimdide şöyle bir soru geldi aklınıza. İyide hangi Kur’an mealini/tercümesini okuyalım, hepsi de neredeyse bir birinden farklı tercüme ediliyor diyeceksiniz. Çok doğru İslam toplumuna kurulan tuzaklar, önlerine örülen duvarlar o kadar yüksek ki, onları aşmak bizlerin imtihanımızın en önemli sorunudur, önce bunun bilincinde olmalıyız. Peki, ne yapmalıyız? Nasıl bir yol izlemeliyiz Kur’an’ı okumaya, anlamaya başlarken. Onunda yolunu, elbette Allah gösteriyor ayetinde ve bakın ne diyor.

Nahl 98: ŞİMDİ KUR'ÂN OKUMAK İSTEDİĞİN ZAMAN ÖNCE, O KOVULMUŞ ŞEYTANDAN ALLAH'A SIĞIN. (Elmalı meali)

Bizlere bu ayetin ne anlama geldiğini anlatanlar, Kur’an okumaya başlamadan önce EUZUBİLLAHİMİNEŞŞEYTANİRRACİM diyerek okumaya başlamamız gerektiğini anlattılar. Yani Allah ne emrediyor bu ayetinde anlamaya çalışmak yerine, işimize gelmediği için AYETİN ÖZÜNE İNMEDEN SÖZDE İMAN ETTİK. Yani ayetin gereğini yerine getirmedik. Hâlbuki Allah ayetinde bizleri bu konuda uyarıp, sizleri sorumlu tutacağıma hükmettiğim Kur’an’ı doğru anlamak istiyorsanız, önce şeytanın ve şeytanlaşmış insanların sizlere anlattığı batıldan kendinizi kurtarın onlara sakın güvenmeyin, YALNIZ BENİM KİTABIM KUR’AN’A GÜVENİN VE YALNIZ BANA DAYANARAK KUR’AN’I OKUMAYA BAŞLAYIN Kİ DOĞRU ANLAYABİLESİNİZ DİYE UYARIYOR. Peki, bizler öyle mi yapıyoruz? Elbette hayır her şey sözde yapılınca, Kur’an’ın özüne inemeyince, ayetleri de elbette farklı anlıyor, hatta ayetlere kendimizce yorumlar yapıyor farklı farklı anlıyoruz.

ÇÜNKÜ BİZLER KUR’AN’I OKUMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE KAFAMIZDAKİ BATIL VE YANLIŞ BİLGİLERDEN KURTULMADAN KUR’AN’I OKUYORUZ. BATIL, YANLIŞ BİLGİLERİN IŞIĞINDA KUR’AN’I ANLAMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ İÇİNDE, ONLARCA YÜZLERCE FARKLI KUR’AN TERCÜMELERİ ORTAYA ÇIKIYOR. ALLAH BU KONUDA BANA GÜVENİN, BENİM KİTABIMA SIĞINARAK, NİCE ÖRNEKLERLE AÇIKLADIĞIM KUR’AN’I, YİNE KUR’AN’IN VERDİĞİ BİLGİLER, ÖRNEKLER IŞIĞINDA ANLAMAYA ÇALIŞIN DİYOR.

Değerli dostlarım, bizler Kur’an’ı anlama çabasını bizzat gösterir ve farklı meallere bakarsak, Allah’ın aynı konuda verdiği örneklerle karşılaştırırsak, hatalı tercümeleri inanın fark edebiliriz. Bunu zamanla fark edeceksiniz. GAYRET BİZDEN, YARDIM YÜCE RABBİMİZDEN. Önemli olan niyetimizdir, iyi niyetle Kur’an’a bakanın Allah, GÖNÜL GÖZLERİNİ AÇARIM DİYOR. Batıl ve sanı bilgiler ışığında Kur’an’ı anlamaya çalışanında, gözlerine perde çeker, kulak ve kalplerini mühürlerim diye de bildiriyor. Unutmayalım lütfen, bir ayetinde Allah şefaat tümden bana aittir, hiçbir şefaatin olmadığı o günden sakının diyorsa, başka bir ayette asla Allah, şefaat yetkisini başkasına vermeyeceği açıktır. Allah yaşanacak bu karmaşadan kullarının kurtulması için, aynı konuda nice örnekler verdik ki anlayasınız diyor. Allah’a güvenen bir Müslüman, onun yolunu izleyerek, Kur’an’dan mutlaka en az hata ile Allah’ın doğru yolunu bulur. Hepimiz insanız hata yapabiliriz ama önemli olan, en az hata yaparak affedilebilecek, Allah’ın halis kulları arasında olabilmektir. Hatırlatmak isterim Allah, iman edenlerin çoğunun “BANA ŞİRK KOŞMADAN İMAN ETMEZLER” diye uyarıyorsa bizleri Rabbimiz ve şirki asla affetmem diyorsa, lütfen bu ikazı dikkate alalım ki, affedilmeyecek şirk batağına batmış, büyük günah işleyen Allah’ın kullarından olmayalım.

DİLERİM KUR’AN İLE BULUŞABİLEN, YALNIZ ALLAH’A VE ONUN KİTABINA GÜVENEN, DAYANAN. ALLAH’IN AZINLIK, HALİS KULLARI ARASINDA OLURUZ.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi
Benzer Konular...