FLEMENKÇE & TÜRKÇE DERS TURKS LEREN TURKSE LESSEN Turkse Lessen 11

Turkse Lessen 11

Turkse Lessen 11

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
 
Sahin
Forum Kurucusu
856
18-11-2014:12:54
#1
Turkse Lessen 11

Trappen van vergelijking


Van bijvoeglijke naamwoorden kunnen we trappen van vergelijking vormen. Van het bijvoeglijk naamwoord 'mooi' (stellende trap) kunnen we 'mooier' (vergrotende trap) en 'mooist' (overtreffende trap) maken.

Bezittelijke voornaamwoorden

Bezittelijke voornaamwoorden zijn woorden als 'mijn', 'jouw', 'zijn', 'haar', 'hun', et cetera. Je gebruikt ze bijvoorbeeld voor een zelfstandig naamwoord om bezit aan te duiden: 'mijn fiets', 'jouw huis', 'zijn vrouw', et cetera.

Plaats van het bezitsachterzetsel

Met de kennis die we nu hebben, kunnen er al heel wat achtervoegsels achter een zelfstandig naamwoord komen. Laten we even stilstaan bij de volgorde waarin die komen te staan. 

ÖM ile soru cevaplamiyoruz! Forum'a yazın cevaplardan herkes yararlansın!
Sahin
18-11-2014:12:54 #1

Turkse Lessen 11

Trappen van vergelijking


Van bijvoeglijke naamwoorden kunnen we trappen van vergelijking vormen. Van het bijvoeglijk naamwoord 'mooi' (stellende trap) kunnen we 'mooier' (vergrotende trap) en 'mooist' (overtreffende trap) maken.

Bezittelijke voornaamwoorden

Bezittelijke voornaamwoorden zijn woorden als 'mijn', 'jouw', 'zijn', 'haar', 'hun', et cetera. Je gebruikt ze bijvoorbeeld voor een zelfstandig naamwoord om bezit aan te duiden: 'mijn fiets', 'jouw huis', 'zijn vrouw', et cetera.

Plaats van het bezitsachterzetsel

Met de kennis die we nu hebben, kunnen er al heel wat achtervoegsels achter een zelfstandig naamwoord komen. Laten we even stilstaan bij de volgorde waarin die komen te staan. 


ÖM ile soru cevaplamiyoruz! Forum'a yazın cevaplardan herkes yararlansın!

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi