HOLLANDALI GURBETÇİLER / HOLLANDALI TÜRKLER NL « KONSOLOSLUK İŞLEMLERİ PASAPORT İŞLEMLERİNE DAİR ÖNEMLİ BİLGİ NOTALARI ve HATIRLATMALAR!;

PASAPORT İŞLEMLERİNE DAİR ÖNEMLİ BİLGİ NOTALARI ve HATIRLATMALAR!;

PASAPORT İŞLEMLERİNE DAİR ÖNEMLİ BİLGİ NOTALARI ve HATIRLATMALAR!;

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
 
Sahin
Forum Kurucusu
856
10-02-2015:13:30
#1
PASAPORT İŞLEMLERİ ve ÖNEMLİ HATIRLATMALAR! ...

 Vatandaşlarımızın uçak/gemi biletlerini almadan, araçlarıyla yola çıkmadan önce pasaportlarının geçerlilik süresini kontrol etmelerini önemle hatırlatırız.

Pasaportların geçerlik tarihi konusunda tedbirli olmaları, buna göre yurtdışında bulunmaları veya seyahat etmeleri, vatandaşlarımızın yararına olacaktır. Örneğin, Almanya’da sadece Fransa oturma kartıyla veya geçersiz pasaportla bulunmak para cezası ödemeyi gerektirebilmektedir.

Pasaport başvurusunda bulunacak vatandaşlarımızın www.epasaport.gov.tr internet adresinden randevu alarak Başkonsolosluğumuza gelmeleri zorunludur. Sözkonusu randevu sadece yeni pasaport müracaatı için geçerli olup diğer konsolosluk işlemleri için 08:30 ile 12:00 saatleri arasında numeratörden  sıra numarası alınması gerekmektedir.

Yeni doğan çocukların nüfusa kayıt işlemleri veya  kaybedilen pasaportları yerine yeni pasaport düzenlenmesi işlemleri için vatandaşlarımızın, Türkiye ile  yazışmaların  ancak 3 ile 6 hafta  arasında sonuçlandığını hesaplamaları ve özellikle karşı karşıya kalabilecekleri acil durumları da gözönünde bulundurarak hiç vakit kaybetmeden müracaat etmeleri önemle hatırlatılır.

 Eski tip pasaportla seyahat edenler, sınır geçişlerinde pasaport sahibinin imzaları da kontrol edildiğinden, bu konuda herhangi bir sorun yaşanmaması için pasaportlarının ikinci sayfasında yer alan “ Hamilinin imzası” kısmını muhakkak imzalamaları gerekmektedir. Ayrıca geçerli eski tip pasaport ile çocukların seyahat edebilmesi fotograflarının yapıştırılmış ve mühürlü olmasına bağlıdır.

 Pasaportu olsa yahut anne veya babasının pasaportunun refakat hanesinde kayıtlı olsa dahi, 18 yaşından küçük çocukların da Türkiye’ye veya başka bir ülkeye yapacakları seyahatlerde sorunla karşılaşmamaları için, bağlı oldukları Valilikten (Préfecture) alınacak oturma kartını (“TITRE D’IDENTITE REPUBLICAIN POUR ENFANT ETRANGER MINEUR NE EN FRANCE “ veya “ DOCUMENT DE CIRCULATION POUR ENFANT ETRANGER”)  muhakkak surette yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.

Pasaport konusunda vatandaşlarımızın telefonla bilgi edinmeleri için tahsis edilen numara 00 90 312 292 29 29’dur.

A. YENİ PASAPORT ÇIKARTMA

 01 Ocak 2011 tarihinden itibaren eski tip pasaportlar verilmemektedir. Temdit (Uzatma) ve çocukların refakata kaydı uygulamaları da kaldırılmıştır. Pasaport başvurusu için vatandaşlarımızın www.epasaport.gov.tr internet adresinden randevu alarak Başkonsolosluğumuza gelmeleri zorunludur.

Randevu başvurunuzun e-posta adresinize gelen mesajla onaylanması talep edilmektedir. Bu onay işlemini hem kendiniz hem de çocuklarınız gibi diğer başvuru sahipleri için yapmanız gerekmektedir. Aksi halde, listemizde ismi ve T.C. kimlik no.su bulunmayanlar için boşuna Başkonsolosluğumuza kadar gelinmiş olunacaktır.

Her yaştaki küçük çocukların kendilerine ait pasaportları olacağından çocuklar için de ismen randevu alınması gerekmektedir.

Sözkonusu randevu sadece yeni pasaport müracaatı için geçerli olup diğer konsolosluk işlemleri için Başkonsolosluğumuza 08:30 ile 12:00 saatleri arasında gelinerek numeratörden  sıra numarası alınması gerekmektedir.

Vatandaşlarımızın aldıkları randevuya uygun olarak Başkonsolosluğumuza gelip başvurularını gerçekleştirdikten yaklaşık bir ay sonra yeni pasaportlarını teslim almak üzere tekrar gelmeleri gerekmektedir. Bu süre dolayısıyla acilen seyahat etme ihtiyacı doğabileceği de dikkate alınarak vatandaşlarımızın gecikmeksizin e-pasaport randevularını almaları tekraren önemle hatırlatılır.

(Pasaportu hazır olan vatandaşlarımızın isim listesi Başkonsolosluğumuz web sitesinin “Bilgi Notları” menüsünde yeralmaktadır. Telefonla haberleşmede güçlük yaşandığından web sitemizin daha çok kullanılması faydalı olacaktır. Vatandaşlarımız pasaportlarını teslim alma konusunda çeşitli sebeplerle sıkıntıda iseler, sorumluluğu üstlenmek kaydıyla, eski pasaportlarını Başkonsolosluğumuza gelecek olan güvendikleri bir yakınına teslim etmek ve bir dilekçe imzalamak suretiyle  de yeni pasaportlarını alabilirler. Pasaportların teslim alınması için randevuya ihtiyaç olmayıp,  Başkonsolosluğumuza girişte numeratörden sıra numarası alınması gerekmektedir.)

YENİ PASAPORT BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

Bilgi  formu (Form için tıklayınız yahut Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ederek doldurunuz)
T.C. kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı, (Şayet nüfus cüzdanınızda onbir haneli T.C. kimlik numarası bulunmuyorsa yahut yıpranmışsa 2 adet normal fotografla gelerek öncelikle nüfus cüzdanınızı yenilemek zorundasınız)
2 Adet biyometrik fotoğraf (5 x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.) (Başkonsolosluğumuzda Türkçe ve Fransızca bilen bir görevlinin de desteğiyle fotograf makinesi kullanılabilmektedir. Ayrıca isteyen vatandaşlarımız randevularına gelmeden önce, örneğin “7-9, Rue des Grandes Arcades (0388320643), 4, Rue de la Petite Course (0388759259) veya 55, avenue des Vosges (0388251189) Strasbourg” adresindeki fotografçılarda biyometrik fotograflarını çektirebilirler.
Eski pasaport,
e-posta adresi (Şahsınıza ait olmasa dahi bir yakınınızın kullandığı e-posta adresi aracılığıyla pasaportunuzla ilgili gelişmelerden haberdar olmanızı sağlayacaktır) ve tefefon numaranız bilgi formunda belirtilecektir.
 2014 Pasaport Harç  Bedelleri:

Büyüklerin pasaportlarının süresi en çok 10 yıl, 18 yaşından küçüklerin ise en çok 5 yıl olabilmekte ve cüzdan dahil bu durumda ödenmesi gereken 198 Avro olmaktadır.

Posta gideri(Ankara-Strazburg)………3 €

Pasaport Cüzdan Bedeli ………….….28 €

6 Aya kadar …………………......……..35 €

1 yıla kadar ……………......…………. 51 €

2 yıla kadar ……………....………......84 €

3 yıla kadar ……………......…………119 €

4 yıldan 10 yıla kadar…167 € (Eski pasaportun geçerlilik tarihine bağlı olarak yukarıdaki harç miktarında artma olabilmektedir.)

 B. 18 YAŞINDAN KÜÇÜKLERE YENİ PASAPORT DÜZENLENMESİ

 

18 yaşından küçüklerin anne/baba pasaportlarına kaydı uygulaması, yukarıda da belirtildiği üzere kaldırılmıştır.

a.      Anne veya babanın eski tip pasaportunda kayıtlı iken ayrı bir pasaport almak üzere,

b.     Doğrudan e-pasaport düzenlenecek olan 18 yaşından küçük çocuklar için ve

c.      Yenidoğanlar.

 Yukarıda belirtilen üç koşulda da pasaport alacak vatandaşlarımız için www.epasaport.gov.tr internet adresinden randevu alınması zorunludur.

 Pasaport alacak 18 yaşın altındaki kişilerin muvaffakat işlemi için randevuya anne ve babalarıyla gelmeleri gerektiği önemle hatırlatılır.

 Boşanma olmuşsa, Türkiye’de tanınan mahkeme kararındaki velayete ilişkin hükme uygun olarak, anne ya da babanın; velayet her ikisine verilmişse, hem anne hem de babanın muvaffakati gereklidir. Türkiye’de tenfiz edilmemiş mahkeme kararıyla boşanmalarda ve Türkiye’de tenfiz edilmiş olmakla birlikte velayete değinilmeyen kararlarda her iki ebeveynin muvaffakati gereklidir.

 Özellikle yeni doğanlara  pasaport düzenlenebilmesi için öncelikle çocuğun nüfüs müdürlüklerine  kaydının yapılması gerektiği (Bkz Nüfus Servisi Bilgi notları) ve bu işlemin yaklaşık 3 ile 6 hafta arası sürdüğü bilinmelidir.

 18 yaşından küçük çocuklara azami 5 yıl süreli E- Pasaport düzenlenebilmektedir.

 Gerekli belgeler:

Bilgi  formu (Form için tıklayınız veya Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ediniz)
T.C. kimlik numaralı  Nüfus Cüzdanı,
2 adet  biyometrik fotoğraf (5  x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.)
Kayıtlı olduğu anne veya baba pasaportu,
Pasaport cüzdan bedeli ve süresine göre harç.
Boşanma sözkonusu ise çocuğun velayetinin kime verildiğini belgelemek bakımından mahkeme kararı.

C.  KAYBEDİLEN PASAPORT YERİNE YENİ PASAPORT DÜZENLENMESİ

 Bunun  için aşağıdaki belgeler ile ilgili kişinin mutlaka  şahsen Başkonsolosluğumuza  müracaat  etmesi gereklidir. Vatandaşlarımızın,  pasaportlarını kaybetmeleri halinde, durumlarının Türkiye'deki yetkili makamlardan sorulması zorunlu olduğundan, bu işlemlerin zaman alabildiğini hatırda tutmalarında (4 ile 6 hafta) fayda görülmektedir.

Dilekçe,
Yerel emniyet makamlarınca düzenlenmiş kayıp belgesi (Déclaration de perte ou de vol),
T.C.kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı,
2 adet renkli vesikalık fotoğraf (kesilmeden getirilmeli).
 Türkiye'deki yetkili makamlardan olumlu cevap alınınca Başkonsolosluğumuzca talep sahibine yapılan bildirimin ardından “www.epasaport.gov.tr “ internet adresinden randevu almak suretiyle aşağıdaki belgelerle şahsen başvurulması gerekmektedir.

Bilgi  formu (Form için tıklayınız veya Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ediniz)
T.C.kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı,   
2 adet renkli biyometrik fotoğraf (5  x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.)
Pasaport cüzdan bedeli ve süresine göre harç.
E-posta adresi ve telefon numarası.

D.  NÜFUS BİLGİLERİNDE DEĞİŞLİK OLMASI HALİ

            Medeni hal değişimi, nüfusa kayılı olunan müdürlük değişimi ve yaş tashihi gibi hallerde pasaport değiştirme zorunluluğu bulunmamaktadır.

             Ancak vatandaşlarımızın T.C. kimlik numarasını taşıyan güncel/geçerli nüfus cüzdanlarını yanlarında taşımaları önemlidir.

 

E. ÖĞRENCİ PASAPORTLARI

 Eğitim  Ataşeliğimizde kayıtlı öğrencilerin  e-pasaport düzenlenebilmesi için “www.epasaport.gov.tr “ internet adresinden randevu almak suretiyle  aşağıdaki  belgelerle Başkonsolosluğumuza başvurmaları gerekmektedir.

 Eğitim Ataşeliğine kayıtlı olmayan öğrenciler kayıt işlemlerine ilişkin ayrıntılı bilgileri 03 88 52 97 09 numaralı telefondan veya Eğitim Ataşeliğimize ait resmi internet sayfasından “ http://strazburg.meb.gov.tr/ogrenci.html” temin edebilirler.

Bilgi  formu (Form için tıklayınız veya Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ediniz)
Pasaport,
e-posta adresi ve telefon numarası,
Eğitim Ataşeliği’nden alınacak "Pasaport Süresini Belirten Belge",
2 adet biyometrik fotoğraf (5  x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.)
Yeni pasaport cüzdan bedeli ya da süresine göre harç.
 

F. ADLİ SİCİL (CASİER JUDİCİAİRE) KAYDI TALEPLERİ

 

Sabıka  kaydı almak için ilgili şahsın veya  noter vekaletnamesi bulunmak kaydıyla bir başkasının aşağıdaki   belgelerle   Başkonsolosluğumuza  müracaat   etmesi gerekmektedir:

T.C. Nüfus Cüzdanı
Oturma kartı (Carte de Résident, Titre de Séjour, Récépissé) veya Fransız kimlik kartı (Carte d'Identite nationale)
 

Vatandaşlarımıza saygıyla duyurulur.

ÖM ile soru cevaplamiyoruz! Forum'a yazın cevaplardan herkes yararlansın!
Sahin
10-02-2015:13:30 #1

PASAPORT İŞLEMLERİ ve ÖNEMLİ HATIRLATMALAR! ...

 Vatandaşlarımızın uçak/gemi biletlerini almadan, araçlarıyla yola çıkmadan önce pasaportlarının geçerlilik süresini kontrol etmelerini önemle hatırlatırız.

Pasaportların geçerlik tarihi konusunda tedbirli olmaları, buna göre yurtdışında bulunmaları veya seyahat etmeleri, vatandaşlarımızın yararına olacaktır. Örneğin, Almanya’da sadece Fransa oturma kartıyla veya geçersiz pasaportla bulunmak para cezası ödemeyi gerektirebilmektedir.

Pasaport başvurusunda bulunacak vatandaşlarımızın www.epasaport.gov.tr internet adresinden randevu alarak Başkonsolosluğumuza gelmeleri zorunludur. Sözkonusu randevu sadece yeni pasaport müracaatı için geçerli olup diğer konsolosluk işlemleri için 08:30 ile 12:00 saatleri arasında numeratörden  sıra numarası alınması gerekmektedir.

Yeni doğan çocukların nüfusa kayıt işlemleri veya  kaybedilen pasaportları yerine yeni pasaport düzenlenmesi işlemleri için vatandaşlarımızın, Türkiye ile  yazışmaların  ancak 3 ile 6 hafta  arasında sonuçlandığını hesaplamaları ve özellikle karşı karşıya kalabilecekleri acil durumları da gözönünde bulundurarak hiç vakit kaybetmeden müracaat etmeleri önemle hatırlatılır.

 Eski tip pasaportla seyahat edenler, sınır geçişlerinde pasaport sahibinin imzaları da kontrol edildiğinden, bu konuda herhangi bir sorun yaşanmaması için pasaportlarının ikinci sayfasında yer alan “ Hamilinin imzası” kısmını muhakkak imzalamaları gerekmektedir. Ayrıca geçerli eski tip pasaport ile çocukların seyahat edebilmesi fotograflarının yapıştırılmış ve mühürlü olmasına bağlıdır.

 Pasaportu olsa yahut anne veya babasının pasaportunun refakat hanesinde kayıtlı olsa dahi, 18 yaşından küçük çocukların da Türkiye’ye veya başka bir ülkeye yapacakları seyahatlerde sorunla karşılaşmamaları için, bağlı oldukları Valilikten (Préfecture) alınacak oturma kartını (“TITRE D’IDENTITE REPUBLICAIN POUR ENFANT ETRANGER MINEUR NE EN FRANCE “ veya “ DOCUMENT DE CIRCULATION POUR ENFANT ETRANGER”)  muhakkak surette yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.

Pasaport konusunda vatandaşlarımızın telefonla bilgi edinmeleri için tahsis edilen numara 00 90 312 292 29 29’dur.

A. YENİ PASAPORT ÇIKARTMA

 01 Ocak 2011 tarihinden itibaren eski tip pasaportlar verilmemektedir. Temdit (Uzatma) ve çocukların refakata kaydı uygulamaları da kaldırılmıştır. Pasaport başvurusu için vatandaşlarımızın www.epasaport.gov.tr internet adresinden randevu alarak Başkonsolosluğumuza gelmeleri zorunludur.

Randevu başvurunuzun e-posta adresinize gelen mesajla onaylanması talep edilmektedir. Bu onay işlemini hem kendiniz hem de çocuklarınız gibi diğer başvuru sahipleri için yapmanız gerekmektedir. Aksi halde, listemizde ismi ve T.C. kimlik no.su bulunmayanlar için boşuna Başkonsolosluğumuza kadar gelinmiş olunacaktır.

Her yaştaki küçük çocukların kendilerine ait pasaportları olacağından çocuklar için de ismen randevu alınması gerekmektedir.

Sözkonusu randevu sadece yeni pasaport müracaatı için geçerli olup diğer konsolosluk işlemleri için Başkonsolosluğumuza 08:30 ile 12:00 saatleri arasında gelinerek numeratörden  sıra numarası alınması gerekmektedir.

Vatandaşlarımızın aldıkları randevuya uygun olarak Başkonsolosluğumuza gelip başvurularını gerçekleştirdikten yaklaşık bir ay sonra yeni pasaportlarını teslim almak üzere tekrar gelmeleri gerekmektedir. Bu süre dolayısıyla acilen seyahat etme ihtiyacı doğabileceği de dikkate alınarak vatandaşlarımızın gecikmeksizin e-pasaport randevularını almaları tekraren önemle hatırlatılır.

(Pasaportu hazır olan vatandaşlarımızın isim listesi Başkonsolosluğumuz web sitesinin “Bilgi Notları” menüsünde yeralmaktadır. Telefonla haberleşmede güçlük yaşandığından web sitemizin daha çok kullanılması faydalı olacaktır. Vatandaşlarımız pasaportlarını teslim alma konusunda çeşitli sebeplerle sıkıntıda iseler, sorumluluğu üstlenmek kaydıyla, eski pasaportlarını Başkonsolosluğumuza gelecek olan güvendikleri bir yakınına teslim etmek ve bir dilekçe imzalamak suretiyle  de yeni pasaportlarını alabilirler. Pasaportların teslim alınması için randevuya ihtiyaç olmayıp,  Başkonsolosluğumuza girişte numeratörden sıra numarası alınması gerekmektedir.)

YENİ PASAPORT BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

Bilgi  formu (Form için tıklayınız yahut Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ederek doldurunuz)
T.C. kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı, (Şayet nüfus cüzdanınızda onbir haneli T.C. kimlik numarası bulunmuyorsa yahut yıpranmışsa 2 adet normal fotografla gelerek öncelikle nüfus cüzdanınızı yenilemek zorundasınız)
2 Adet biyometrik fotoğraf (5 x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.) (Başkonsolosluğumuzda Türkçe ve Fransızca bilen bir görevlinin de desteğiyle fotograf makinesi kullanılabilmektedir. Ayrıca isteyen vatandaşlarımız randevularına gelmeden önce, örneğin “7-9, Rue des Grandes Arcades (0388320643), 4, Rue de la Petite Course (0388759259) veya 55, avenue des Vosges (0388251189) Strasbourg” adresindeki fotografçılarda biyometrik fotograflarını çektirebilirler.
Eski pasaport,
e-posta adresi (Şahsınıza ait olmasa dahi bir yakınınızın kullandığı e-posta adresi aracılığıyla pasaportunuzla ilgili gelişmelerden haberdar olmanızı sağlayacaktır) ve tefefon numaranız bilgi formunda belirtilecektir.
 2014 Pasaport Harç  Bedelleri:

Büyüklerin pasaportlarının süresi en çok 10 yıl, 18 yaşından küçüklerin ise en çok 5 yıl olabilmekte ve cüzdan dahil bu durumda ödenmesi gereken 198 Avro olmaktadır.

Posta gideri(Ankara-Strazburg)………3 €

Pasaport Cüzdan Bedeli ………….….28 €

6 Aya kadar …………………......……..35 €

1 yıla kadar ……………......…………. 51 €

2 yıla kadar ……………....………......84 €

3 yıla kadar ……………......…………119 €

4 yıldan 10 yıla kadar…167 € (Eski pasaportun geçerlilik tarihine bağlı olarak yukarıdaki harç miktarında artma olabilmektedir.)

 B. 18 YAŞINDAN KÜÇÜKLERE YENİ PASAPORT DÜZENLENMESİ

 

18 yaşından küçüklerin anne/baba pasaportlarına kaydı uygulaması, yukarıda da belirtildiği üzere kaldırılmıştır.

a.      Anne veya babanın eski tip pasaportunda kayıtlı iken ayrı bir pasaport almak üzere,

b.     Doğrudan e-pasaport düzenlenecek olan 18 yaşından küçük çocuklar için ve

c.      Yenidoğanlar.

 Yukarıda belirtilen üç koşulda da pasaport alacak vatandaşlarımız için www.epasaport.gov.tr internet adresinden randevu alınması zorunludur.

 Pasaport alacak 18 yaşın altındaki kişilerin muvaffakat işlemi için randevuya anne ve babalarıyla gelmeleri gerektiği önemle hatırlatılır.

 Boşanma olmuşsa, Türkiye’de tanınan mahkeme kararındaki velayete ilişkin hükme uygun olarak, anne ya da babanın; velayet her ikisine verilmişse, hem anne hem de babanın muvaffakati gereklidir. Türkiye’de tenfiz edilmemiş mahkeme kararıyla boşanmalarda ve Türkiye’de tenfiz edilmiş olmakla birlikte velayete değinilmeyen kararlarda her iki ebeveynin muvaffakati gereklidir.

 Özellikle yeni doğanlara  pasaport düzenlenebilmesi için öncelikle çocuğun nüfüs müdürlüklerine  kaydının yapılması gerektiği (Bkz Nüfus Servisi Bilgi notları) ve bu işlemin yaklaşık 3 ile 6 hafta arası sürdüğü bilinmelidir.

 18 yaşından küçük çocuklara azami 5 yıl süreli E- Pasaport düzenlenebilmektedir.

 Gerekli belgeler:

Bilgi  formu (Form için tıklayınız veya Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ediniz)
T.C. kimlik numaralı  Nüfus Cüzdanı,
2 adet  biyometrik fotoğraf (5  x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.)
Kayıtlı olduğu anne veya baba pasaportu,
Pasaport cüzdan bedeli ve süresine göre harç.
Boşanma sözkonusu ise çocuğun velayetinin kime verildiğini belgelemek bakımından mahkeme kararı.

C.  KAYBEDİLEN PASAPORT YERİNE YENİ PASAPORT DÜZENLENMESİ

 Bunun  için aşağıdaki belgeler ile ilgili kişinin mutlaka  şahsen Başkonsolosluğumuza  müracaat  etmesi gereklidir. Vatandaşlarımızın,  pasaportlarını kaybetmeleri halinde, durumlarının Türkiye'deki yetkili makamlardan sorulması zorunlu olduğundan, bu işlemlerin zaman alabildiğini hatırda tutmalarında (4 ile 6 hafta) fayda görülmektedir.

Dilekçe,
Yerel emniyet makamlarınca düzenlenmiş kayıp belgesi (Déclaration de perte ou de vol),
T.C.kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı,
2 adet renkli vesikalık fotoğraf (kesilmeden getirilmeli).
 Türkiye'deki yetkili makamlardan olumlu cevap alınınca Başkonsolosluğumuzca talep sahibine yapılan bildirimin ardından “www.epasaport.gov.tr “ internet adresinden randevu almak suretiyle aşağıdaki belgelerle şahsen başvurulması gerekmektedir.

Bilgi  formu (Form için tıklayınız veya Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ediniz)
T.C.kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı,   
2 adet renkli biyometrik fotoğraf (5  x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.)
Pasaport cüzdan bedeli ve süresine göre harç.
E-posta adresi ve telefon numarası.

D.  NÜFUS BİLGİLERİNDE DEĞİŞLİK OLMASI HALİ

            Medeni hal değişimi, nüfusa kayılı olunan müdürlük değişimi ve yaş tashihi gibi hallerde pasaport değiştirme zorunluluğu bulunmamaktadır.

             Ancak vatandaşlarımızın T.C. kimlik numarasını taşıyan güncel/geçerli nüfus cüzdanlarını yanlarında taşımaları önemlidir.

 

E. ÖĞRENCİ PASAPORTLARI

 Eğitim  Ataşeliğimizde kayıtlı öğrencilerin  e-pasaport düzenlenebilmesi için “www.epasaport.gov.tr “ internet adresinden randevu almak suretiyle  aşağıdaki  belgelerle Başkonsolosluğumuza başvurmaları gerekmektedir.

 Eğitim Ataşeliğine kayıtlı olmayan öğrenciler kayıt işlemlerine ilişkin ayrıntılı bilgileri 03 88 52 97 09 numaralı telefondan veya Eğitim Ataşeliğimize ait resmi internet sayfasından “ http://strazburg.meb.gov.tr/ogrenci.html” temin edebilirler.

Bilgi  formu (Form için tıklayınız veya Başkonsolosluğumuza geldiğinizde girişte temin ediniz)
Pasaport,
e-posta adresi ve telefon numarası,
Eğitim Ataşeliği’nden alınacak "Pasaport Süresini Belirten Belge",
2 adet biyometrik fotoğraf (5  x 5 cm. ebadında ve arka fonu beyaz olması gerekmektedir.)
Yeni pasaport cüzdan bedeli ya da süresine göre harç.
 

F. ADLİ SİCİL (CASİER JUDİCİAİRE) KAYDI TALEPLERİ

 

Sabıka  kaydı almak için ilgili şahsın veya  noter vekaletnamesi bulunmak kaydıyla bir başkasının aşağıdaki   belgelerle   Başkonsolosluğumuza  müracaat   etmesi gerekmektedir:

T.C. Nüfus Cüzdanı
Oturma kartı (Carte de Résident, Titre de Séjour, Récépissé) veya Fransız kimlik kartı (Carte d'Identite nationale)
 

Vatandaşlarımıza saygıyla duyurulur.


ÖM ile soru cevaplamiyoruz! Forum'a yazın cevaplardan herkes yararlansın!

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi