HOLLANDALI GURBETÇİLER / HOLLANDALI TÜRKLER EU « ASKERLİK İŞLEMLERİ HOLLANDA KONSOLOSLUK DÖVİZLE ASKERLİK İŞLEMLERİ YENI DETAYLAR:

HOLLANDA KONSOLOSLUK DÖVİZLE ASKERLİK İŞLEMLERİ YENI DETAYLAR:

HOLLANDA KONSOLOSLUK DÖVİZLE ASKERLİK İŞLEMLERİ YENI DETAYLAR:

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
 
Administrator
Administrator
317
31-08-2016:12:50
#1
HOLLANDA KONSOLOSLUK DÖVİZLE ASKERLİK İŞLEMLERİ YENI DETAYLAR:

Yararlanma Şartları:

Oturma ve çalışma iznine sahip olarak yabancı ülkede bulunan ve çalışan vatandaşlarımızın aşağıdaki statülerini toplamda üç yıl (fiilen 365x3=1095 gün) olacak şekilde (izin veya başka bir sebeple Türkiye’de geçirilen günler toplam günden düşülecektir) geçerli belgelerle kanıtlayarak, başvurularını Başkonsolosluğumuza bizzat yapmaları gerekmektedir.

Başvuru yapabilecek vatandaşlarımız;

-          İşçi statüsünde olanlar,

-          İşveren statüsünde olanlar,

-          Bir meslek ya da sanatı icra edenler,

-          İşsizlik sigortası alanlar,

-          Maluliyet yardımı alanlar,

-          Sosyal yardım alanlar,

-          Hastalık sigortası ödeneği alanlar.

Dövizle askerlik hizmeti başvurusunda bulunan yükümlüler temel askerlik eğitimine tabi olmadıkları için, son yoklama sağlık muayeneleri yaptırılmaz.

Ödeme Şartları;

38 yaş ve öncesindeki yükümlüler; 1.000 Avro tutarındaki dövizi tamamını peşin olarak ,  en geç 38 yaşını tamamlayacakları yılın 31 Aralık tarihine kadar öderler. 38 yaş sonrası  ilk defa  başvuranlar, başvuru şartlarını taşımaları halinde 31.12.2017 tarihine kadar 1.000 Avro tutarındaki dövizi peşin olarak ödeyerek işlem yaparlar.

Ödemeler, başvuru sırasında başvuru sahiplerinin şahsi hesaplarının bulunduğu bankaları veya herhangi bir banka kanalıyla bilgileri aşağıda sunulan Milli Savunma Bakanlığı’nın Almanya'daki muhabir bankasındaki hesabına internet bankacılığı vasıtasıyla veya şahsen yapılabilmektedir.

Döviz ödemesi için muhabir bankaya veya aracı kuruma müracaat edildiğinde; dekonta (havale talep formuna)  adı-soyadı, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, , Baba adı ve ‘’Dövizle Askerlik Ödemesi’’ yazdırılması gerekmektedir. Ödeme belgesinde belirtilen tutarın tamamının herhangi bir ücret kesintisi yapılmadan havale edilmesi yönünde muhabir banka veya aracı kurumun ikaz edilmesi gerekmektedir. Sözkonusu bilgi ve açıklamaların doğru kaydedilmesinin sorumluluğu tamamen askerlik yükümlüsüne aittir. (Ödeme dekontunun (Bank Afschrift) ödemenin yapıldığı banka tarafından  kaşelenmesi gerekmektedir) 


Hesabın adı:                 :M.S.B. Dövizle Askerlik Özel Döviz Hesabı

Banka                          : Isbank GMBH, Frankfurt

IBAN                           : DE35 5023 0600 1708 9700 14

BIC (SWIFT) kodu        : ISBKDEFX

Gerekli Belgeler :

Nüfus Cüzdanı aslı (önlü arkalı 1 adet fotokopisi)

Varsa Türk Pasaportu (işlem görmüş sayfalarının 1 adet fotokopisi)

Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve 1 adet fotokopisi

Varsa; süresi geçerli Hollanda pasaportu aslı ve Türkiye'ye giriş -çıkış damgalarının bulunduğu sayfaların 1 adet fotokopisi

2 adet fotoğraf (en fazla üç ay önce çekilmiş olmalıdır)


Ayrıca:
  • İşçilerÇalıştığı işyerinin işvereni tarafından düzenlenmiş, çalışma tarihlerini ve sürelerini belirten yeni tarihli belge (werkgeversverklaring) ve son maaş kâğıdının Orjinalleri ve bir adet fotokopileri
  • İşverenler:Bulunduğu yabancı ülkede, sorumluluğunda bulunan bir işyerini işveren olarak çalıştırdığını kanıtlayan belge (Kamer van Koophandel’dan  en son 3 ay içinde alınan imzalı“uittreksel”Orjinali ve bir adet fotokopisi        
  • İşsizler:Herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal yardım veya hastalık sigortası ödeneğini alanların bunu ödeyen makamlardan bu ödenekleri aldıkları başlangıç tarihi ve süreyi gösterir belge ve son ödenek maaş kağıdı. Orjinalleri ve bir adet fotokopisi
**İbraz edilen belgelere göre net 1095 günlük süreyi kanıtlayamayanlar başvuru için gerekli sürenin tamamlanması için, ibraz edilen belgelere ek olarak;
      
            * Bağlı bulunulanUWV'den veya web sayfasından alınan (ihtiyaç halinde UWV’den ayrıntılı tarihleri gösterir belgenin posta yoluyla talep edilmesi gerekebilmektedir.) geriye dönük; çalışma ve ödenek alınan tarihleri gösteren belgenin Verzekeringsbericht (Overzicht Arbeidsverleden /Uitkeringsverleden)

             Veya                       

            *  Daha önce çalışılmış olan işyerlerinden hangi tarihler arasında çalışıldığını-ödenek alındığını veya iş yeri sahibi olunduğunu gösteren iş belgelerinin mutlaka getirilmesi gerekmektedir.


*Hollanda vatandaşlığını haiz bulunan askerlik yükümlüsü vatandaşlarımızın, öncelikle Başkonsolosluğumuzun Vatandaşlık bölümü aracılığıyla Hollanda vatandaşlıklarının Türkiye’de kayıtlara geçtiğinden emin olmaları gerekmektedir.Bu nedenle, önceden Hollanda vatandaşlığını bildirmemiş olan vatandaşlarımızın bağlı bulundukları Belediye’den alacakları, Türkçeyi’de içeren çok dilli ‘’International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesiyle Başkonsolosluğumuz Vatandaşlık bölümüne başvurmaları, daha sonra dövizle askerlik başvurusunda bulunmaları önemle rica olunur.(‘’International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesinde Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının ‘’Datum waarop de Nedernandse Nationaliteit is verkregen’’  belirtilmiş olması önem arzetmektedir).  

Net  1095 gün hesaplanırken,  Türkiye’de geçirilen günlerin toplam sayısının belgede belirtilen çalışma süresinden düşülmesi gerekmektedir. Bu şekilde yapılacak hesaplama sonucunda, çalışma süresi yeterli olmayan ( 1095 günden daha az) vatandaşlarımız, eksik kalan süre kadar çalıştıktan sonra başvurularını yapabilirler.

Örnek:  İşyerince tanzim edilmiş belgede kayıtlı olan çalışmaya başlandığı tarih : 03.04.2012

             Belgenin düzenlendiği tarih ise                                                            :03.04.2015

                                                                                                                      ------------------

                                                                                                                       1095 gün (3x365)

Örneğin;

Türkiye’ de geçirilen süreler ;

2012 yılında  14 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

2013 yılında  30 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

2014 yılında  29 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

2015 yılında  17 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

----------------------------

Toplam :       90 gün

Türkiye’de  toplam 90 gün kalmış ise; 1095-90 = 1005 gün net olacağından ve başvuru sırasında fiilen 1095 gün tamamlanmamış olacağından dolayı başvuru kabul edilmeyecektir. Bu durumda başvurunun, yurtdışında Türkiye’ye gitmeden 90 gün daha kaldıktan sonra yapılması gerekecektir.

              Her ne sebeple olursa olsun ( yıllık izin, tatil, iş vs.) Türkiye’de geçirilen süre toplamdan düşülmektedir.

Bu durum, herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal ödenek veya hastalık sigortası ödeneği alanlar için de geçerlidir.

İlgili Dosyalar :

- Verzekeringsbericht- Overzicht arbeidsverleden.pdf

- INTERNATIONAL GBA.pdf
- UWV PRINTVERSIE VERZEKERINGSBERICHT.pdf

KAYNAK: T.C.ROTTERDAM BAŞKONSOLOSLUĞU
Administrator
31-08-2016:12:50 #1

HOLLANDA KONSOLOSLUK DÖVİZLE ASKERLİK İŞLEMLERİ YENI DETAYLAR:

Yararlanma Şartları:

Oturma ve çalışma iznine sahip olarak yabancı ülkede bulunan ve çalışan vatandaşlarımızın aşağıdaki statülerini toplamda üç yıl (fiilen 365x3=1095 gün) olacak şekilde (izin veya başka bir sebeple Türkiye’de geçirilen günler toplam günden düşülecektir) geçerli belgelerle kanıtlayarak, başvurularını Başkonsolosluğumuza bizzat yapmaları gerekmektedir.

Başvuru yapabilecek vatandaşlarımız;

-          İşçi statüsünde olanlar,

-          İşveren statüsünde olanlar,

-          Bir meslek ya da sanatı icra edenler,

-          İşsizlik sigortası alanlar,

-          Maluliyet yardımı alanlar,

-          Sosyal yardım alanlar,

-          Hastalık sigortası ödeneği alanlar.

Dövizle askerlik hizmeti başvurusunda bulunan yükümlüler temel askerlik eğitimine tabi olmadıkları için, son yoklama sağlık muayeneleri yaptırılmaz.

Ödeme Şartları;

38 yaş ve öncesindeki yükümlüler; 1.000 Avro tutarındaki dövizi tamamını peşin olarak ,  en geç 38 yaşını tamamlayacakları yılın 31 Aralık tarihine kadar öderler. 38 yaş sonrası  ilk defa  başvuranlar, başvuru şartlarını taşımaları halinde 31.12.2017 tarihine kadar 1.000 Avro tutarındaki dövizi peşin olarak ödeyerek işlem yaparlar.

Ödemeler, başvuru sırasında başvuru sahiplerinin şahsi hesaplarının bulunduğu bankaları veya herhangi bir banka kanalıyla bilgileri aşağıda sunulan Milli Savunma Bakanlığı’nın Almanya'daki muhabir bankasındaki hesabına internet bankacılığı vasıtasıyla veya şahsen yapılabilmektedir.

Döviz ödemesi için muhabir bankaya veya aracı kuruma müracaat edildiğinde; dekonta (havale talep formuna)  adı-soyadı, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, , Baba adı ve ‘’Dövizle Askerlik Ödemesi’’ yazdırılması gerekmektedir. Ödeme belgesinde belirtilen tutarın tamamının herhangi bir ücret kesintisi yapılmadan havale edilmesi yönünde muhabir banka veya aracı kurumun ikaz edilmesi gerekmektedir. Sözkonusu bilgi ve açıklamaların doğru kaydedilmesinin sorumluluğu tamamen askerlik yükümlüsüne aittir. (Ödeme dekontunun (Bank Afschrift) ödemenin yapıldığı banka tarafından  kaşelenmesi gerekmektedir) 


Hesabın adı:                 :M.S.B. Dövizle Askerlik Özel Döviz Hesabı

Banka                          : Isbank GMBH, Frankfurt

IBAN                           : DE35 5023 0600 1708 9700 14

BIC (SWIFT) kodu        : ISBKDEFX

Gerekli Belgeler :

Nüfus Cüzdanı aslı (önlü arkalı 1 adet fotokopisi)

Varsa Türk Pasaportu (işlem görmüş sayfalarının 1 adet fotokopisi)

Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve 1 adet fotokopisi

Varsa; süresi geçerli Hollanda pasaportu aslı ve Türkiye'ye giriş -çıkış damgalarının bulunduğu sayfaların 1 adet fotokopisi

2 adet fotoğraf (en fazla üç ay önce çekilmiş olmalıdır)


Ayrıca:
  • İşçilerÇalıştığı işyerinin işvereni tarafından düzenlenmiş, çalışma tarihlerini ve sürelerini belirten yeni tarihli belge (werkgeversverklaring) ve son maaş kâğıdının Orjinalleri ve bir adet fotokopileri
  • İşverenler:Bulunduğu yabancı ülkede, sorumluluğunda bulunan bir işyerini işveren olarak çalıştırdığını kanıtlayan belge (Kamer van Koophandel’dan  en son 3 ay içinde alınan imzalı“uittreksel”Orjinali ve bir adet fotokopisi        
  • İşsizler:Herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal yardım veya hastalık sigortası ödeneğini alanların bunu ödeyen makamlardan bu ödenekleri aldıkları başlangıç tarihi ve süreyi gösterir belge ve son ödenek maaş kağıdı. Orjinalleri ve bir adet fotokopisi
**İbraz edilen belgelere göre net 1095 günlük süreyi kanıtlayamayanlar başvuru için gerekli sürenin tamamlanması için, ibraz edilen belgelere ek olarak;
      
            * Bağlı bulunulanUWV'den veya web sayfasından alınan (ihtiyaç halinde UWV’den ayrıntılı tarihleri gösterir belgenin posta yoluyla talep edilmesi gerekebilmektedir.) geriye dönük; çalışma ve ödenek alınan tarihleri gösteren belgenin Verzekeringsbericht (Overzicht Arbeidsverleden /Uitkeringsverleden)

             Veya                       

            *  Daha önce çalışılmış olan işyerlerinden hangi tarihler arasında çalışıldığını-ödenek alındığını veya iş yeri sahibi olunduğunu gösteren iş belgelerinin mutlaka getirilmesi gerekmektedir.


*Hollanda vatandaşlığını haiz bulunan askerlik yükümlüsü vatandaşlarımızın, öncelikle Başkonsolosluğumuzun Vatandaşlık bölümü aracılığıyla Hollanda vatandaşlıklarının Türkiye’de kayıtlara geçtiğinden emin olmaları gerekmektedir.Bu nedenle, önceden Hollanda vatandaşlığını bildirmemiş olan vatandaşlarımızın bağlı bulundukları Belediye’den alacakları, Türkçeyi’de içeren çok dilli ‘’International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesiyle Başkonsolosluğumuz Vatandaşlık bölümüne başvurmaları, daha sonra dövizle askerlik başvurusunda bulunmaları önemle rica olunur.(‘’International Uitreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesinde Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının ‘’Datum waarop de Nedernandse Nationaliteit is verkregen’’  belirtilmiş olması önem arzetmektedir).  

Net  1095 gün hesaplanırken,  Türkiye’de geçirilen günlerin toplam sayısının belgede belirtilen çalışma süresinden düşülmesi gerekmektedir. Bu şekilde yapılacak hesaplama sonucunda, çalışma süresi yeterli olmayan ( 1095 günden daha az) vatandaşlarımız, eksik kalan süre kadar çalıştıktan sonra başvurularını yapabilirler.

Örnek:  İşyerince tanzim edilmiş belgede kayıtlı olan çalışmaya başlandığı tarih : 03.04.2012

             Belgenin düzenlendiği tarih ise                                                            :03.04.2015

                                                                                                                      ------------------

                                                                                                                       1095 gün (3x365)

Örneğin;

Türkiye’ de geçirilen süreler ;

2012 yılında  14 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

2013 yılında  30 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

2014 yılında  29 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

2015 yılında  17 gün  ( pasaporttaki giriş-çıkış tarihlerine göre)

----------------------------

Toplam :       90 gün

Türkiye’de  toplam 90 gün kalmış ise; 1095-90 = 1005 gün net olacağından ve başvuru sırasında fiilen 1095 gün tamamlanmamış olacağından dolayı başvuru kabul edilmeyecektir. Bu durumda başvurunun, yurtdışında Türkiye’ye gitmeden 90 gün daha kaldıktan sonra yapılması gerekecektir.

              Her ne sebeple olursa olsun ( yıllık izin, tatil, iş vs.) Türkiye’de geçirilen süre toplamdan düşülmektedir.

Bu durum, herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal ödenek veya hastalık sigortası ödeneği alanlar için de geçerlidir.

İlgili Dosyalar :

- Verzekeringsbericht- Overzicht arbeidsverleden.pdf

- INTERNATIONAL GBA.pdf
- UWV PRINTVERSIE VERZEKERINGSBERICHT.pdf

KAYNAK: T.C.ROTTERDAM BAŞKONSOLOSLUĞU

Sahin
Forum Kurucusu
856
08-06-2021:16:27
#2
Dövizle Askerlik İşlemleri Hakkında Yeni Güncellenen Bilgi Notu, 5.3.2021

Askerlik ve Vatandaşlık işlemlerinde görev bölgesi ayrımı bulunmakta olup, yalnızca Zuid Holland, Zeeland ve Noord Brabant Eyaletlerinde yaşayan vatandaşlarımızın işlemleri Başkonsolosluğumuzda yapılabilmektedir.

Amsterdam Başkonsolosluğumuzun görev bölgesi : Noord Holland, Flevoland Eyaleti ve Utrecht Eyaletleri

Deventer Başkonsolosluğumuzun görev bölgesi : Overijssel, Gelderland, Groningen, Drenthe, Friesland ve Limburg Eyaletleridir.

Başkonsolosluğumuzu ziyaret etmeden önce www.konsolosluk.gov.tr internet sitesi üzerinden randevu almanız gerekmektedir.

1. Dövizle Askerlik Hizmetinden Yararlanma Şartları:

- Askerlik çağında bulunmak (1 Ocak 2021 itibariyle 2001 ve daha yaşlı doğumlular),

- Daha önce fiilen askerlik hizmetine başlamamış olmak,

- Son Askeralma Kanunu’nun yürürlüğe girdiği 26.06.2019 (dahil) tarihinden sonra dövizle askerlik hizmeti başvurusunda bulunmak,

-Çifte vatandaş veya yurtdışında doğan süresiz (Onbepaalde) oturum kartı sahibi olan yükümlüler:

En az 3 yıl süreyle (1095 gün) fiilen yabancı ülkede bulunmaları halinde çalışma şartı aranmadan başvuruda bulunabilirler (Çalışma belgesi ibraz edilmesi gerekmemektedir.)

-Süreli (Bepaalde) oturma veya çalışma iznine sahip olan yükümlüler:

En az 3 yıl süreyle (1095 gün) işçi, işveren, serbest meslek sahibi sıfatıyla çalışmış veya bir sanatı icra etmiş olmak veya hastalık/işsizlik/sosyal ödenek alıyor olmak koşuluyla başvuruda bulunabilirler.

2. Dövizle Askerlik Hizmetinden Yararlanma Süreci:

a) Birinci aşama (Uzaktan Eğitim):

- Yukarıda kayıtlı şartları yerine getiren vatandaşlarımızca,https://dovizle.msb.gov.tr/

internet sayfası üzerinden Uzaktan Eğitim Portalı’na giriş yapılacaktır.

- Sözkonusu link üzerinden, “Yeni hesap” butonu tıklanacak, açılan form doldurulacak ve sisteme T.C. Kimlik No ve şifre ile giriş yapılacaktır.

- Sisteme girildikten sonra ders içeriklerine erişim sağlanacak ve her içerik sonunda yöneltilen sorular doğru olarak yanıtlandıktan sonra program tamamlanacaktır.

b) İkinci aşama (Başkonsolosluğa başvuru):

- Uzaktan eğitimin tamamlanmasını müteakip, 1. maddede kayıtlı şartları sağlayan vatandaşlarımızın, toplamda net üç yıl olacak şekilde (izin veya başka bir sebeple Türkiye’de geçirilen günler düşülmesi suretiyle) gerekli belgeler ile Başkonsolosluğumuza şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir.

3. Başvuru esnasında ibraz edilmesi gereken belgeler:

A) ÇİFTE VATANDAŞ OLANLAR İÇİN BAŞVURU;

- Süresi geçerli Hollanda (veya uyruğunda bulunulan ülkenin) pasaportu ve/veya Hollanda Kimlik Kartı aslı ve Türkiye'ye giriş-çıkış damgalarının bulunduğu sayfaların kopyaları,

- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi),

- Bağlı bulunulan Belediyeden Türkçeyi de içeren çok dilli ‘’International Uittreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesi. Sözkonusu belgede Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının ‘’Datum waarop de Nedernandse Nationaliteit is verkregen’’ belirtilmiş olması gerekmektedir.

- Bağlı bulunulan Belediye'den alınan adres geçmişini ‘’adres historie’’ gösteren ikamet belgesi (Belge örneği aşağıdadır),

- Var ise T.C. pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının birer adet fotokopisi),

- İki adet fotoğraf (en fazla altı ay önce çekilmiş olmalıdır),

B) SÜRESİZ OTURUM SAHİPLERİ İÇİN BAŞVURU;

- Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve bir adet fotokopisi

- T.C. Pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının birer adet fotokopisi)

- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi),

- Bağlı bulunulan Belediyeden alınan adres geçmişini ‘’adres historie’’ gösteren ikamet belgesi (Belge örneği aşağıdadır),

- İki adet fotoğraf (en fazla altı ay önce çekilmiş olmalıdır),

C) SÜRELİ OTURUM KARTI ((Bepaalde Verblijfsvergunning) SAHİPLERİ İÇİN BAŞVURU;

- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi)

- T.C. Pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının birer adet fotokopisi)

- Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve bir adet fotokopisi

- İki adet fotoğraf (en fazla altı ay önce çekilmiş olmalıdır)

- İşçiler, çalıştıkları işyerinin işvereni tarafından düzenlenmiş, çalışma tarihlerini ve sürelerini belirten yeni tarihli belge (werkgeversverklaring) ve son maaş kâğıdının asılları ve birer adet fotokopilerini,

- İşverenler, bulundukları yabancı ülkede, sorumluluklarında bulunan bir işyerini işveren olarak çalıştırdıklarını kanıtlayan belgenin (Kamer van Koophandel’dan en son 3 ay içinde alınanimzalı “uittreksel”) aslı ve bir adet fotokopisini,

- İşsizler, herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal yardım veya hastalık sigortası ödeneği alanlar, bunu ödeyen makamlardan bu ödenekleri aldıkları başlangıç tarihi ve süreyi gösterir belge ve son ödenek maaş kâğıdının asıllarını ve birer adet fotokopisini ibraz etmek durumundadır.

4. Ödeme Şartları :

- Uzaktan eğitim tamamlanmış ve gerekli belgeler temin edilmiş olmalıdır.

- Nakit ödemeYAPILMAMAKTADIR.

- Yükümlüler; 1 Ocak 2021 itibariyle 39.788.- TL (30.06.2021 tarihine kadar geçerli) karşılığı T.C. Merkez Bankası günlük kurundan Avro tutarındaki ödemeyi başvuru sırasında Başkonsolosluğumuzda internet üzerinden IDEAL, Kredi Kartı vb. yöntemlerle yapacaklardır. (Ayrıca yaklaşık110.- Avro havale ücreti tahsil edilmektedir).

-Vatandaşlarımızın banka kartlarının veya hesaplarının online/çevrimiçi ödemeye açık olması ve günlük havale limitinin en az 4.700.- Avro’nun tek seferde ödenebilecek şekilde arttırılmış olması gerekmektedir. Bu nedenle, Başkonsolosluğumuza gelmeden önce ilgili banka nezdinde sözkonusu işlemin tamamlanması önem taşımaktadır.

Başkonsolosluğumuzun giriş katındaki bekleme salonunda fotoğraf çekme kabini ve fotokopi makinesi mevcuttur.

Saygıyla duyurulur.

İrtibat bilgileri:

Santral : 010 201 20 00

Telefonla bilgi alma saatleri : 15.00-17.00

E-posta: consulate.rotterdam@mfa.gov.tr

İlgili Dosyalar

Belediye Belgesi-Uittreksel.pdf

KAYNAK: TÜRKİYE CUMHURİYETİ ROTTERDAM BAŞKONSOLOSLUĞU

ÖM ile soru cevaplamiyoruz! Forum'a yazın cevaplardan herkes yararlansın!
Sahin
08-06-2021:16:27 #2

Dövizle Askerlik İşlemleri Hakkında Yeni Güncellenen Bilgi Notu, 5.3.2021

Askerlik ve Vatandaşlık işlemlerinde görev bölgesi ayrımı bulunmakta olup, yalnızca Zuid Holland, Zeeland ve Noord Brabant Eyaletlerinde yaşayan vatandaşlarımızın işlemleri Başkonsolosluğumuzda yapılabilmektedir.

Amsterdam Başkonsolosluğumuzun görev bölgesi : Noord Holland, Flevoland Eyaleti ve Utrecht Eyaletleri

Deventer Başkonsolosluğumuzun görev bölgesi : Overijssel, Gelderland, Groningen, Drenthe, Friesland ve Limburg Eyaletleridir.

Başkonsolosluğumuzu ziyaret etmeden önce www.konsolosluk.gov.tr internet sitesi üzerinden randevu almanız gerekmektedir.

1. Dövizle Askerlik Hizmetinden Yararlanma Şartları:

- Askerlik çağında bulunmak (1 Ocak 2021 itibariyle 2001 ve daha yaşlı doğumlular),

- Daha önce fiilen askerlik hizmetine başlamamış olmak,

- Son Askeralma Kanunu’nun yürürlüğe girdiği 26.06.2019 (dahil) tarihinden sonra dövizle askerlik hizmeti başvurusunda bulunmak,

-Çifte vatandaş veya yurtdışında doğan süresiz (Onbepaalde) oturum kartı sahibi olan yükümlüler:

En az 3 yıl süreyle (1095 gün) fiilen yabancı ülkede bulunmaları halinde çalışma şartı aranmadan başvuruda bulunabilirler (Çalışma belgesi ibraz edilmesi gerekmemektedir.)

-Süreli (Bepaalde) oturma veya çalışma iznine sahip olan yükümlüler:

En az 3 yıl süreyle (1095 gün) işçi, işveren, serbest meslek sahibi sıfatıyla çalışmış veya bir sanatı icra etmiş olmak veya hastalık/işsizlik/sosyal ödenek alıyor olmak koşuluyla başvuruda bulunabilirler.

2. Dövizle Askerlik Hizmetinden Yararlanma Süreci:

a) Birinci aşama (Uzaktan Eğitim):

- Yukarıda kayıtlı şartları yerine getiren vatandaşlarımızca,https://dovizle.msb.gov.tr/

internet sayfası üzerinden Uzaktan Eğitim Portalı’na giriş yapılacaktır.

- Sözkonusu link üzerinden, “Yeni hesap” butonu tıklanacak, açılan form doldurulacak ve sisteme T.C. Kimlik No ve şifre ile giriş yapılacaktır.

- Sisteme girildikten sonra ders içeriklerine erişim sağlanacak ve her içerik sonunda yöneltilen sorular doğru olarak yanıtlandıktan sonra program tamamlanacaktır.

b) İkinci aşama (Başkonsolosluğa başvuru):

- Uzaktan eğitimin tamamlanmasını müteakip, 1. maddede kayıtlı şartları sağlayan vatandaşlarımızın, toplamda net üç yıl olacak şekilde (izin veya başka bir sebeple Türkiye’de geçirilen günler düşülmesi suretiyle) gerekli belgeler ile Başkonsolosluğumuza şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir.

3. Başvuru esnasında ibraz edilmesi gereken belgeler:

A) ÇİFTE VATANDAŞ OLANLAR İÇİN BAŞVURU;

- Süresi geçerli Hollanda (veya uyruğunda bulunulan ülkenin) pasaportu ve/veya Hollanda Kimlik Kartı aslı ve Türkiye'ye giriş-çıkış damgalarının bulunduğu sayfaların kopyaları,

- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi),

- Bağlı bulunulan Belediyeden Türkçeyi de içeren çok dilli ‘’International Uittreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens’’ belgesi. Sözkonusu belgede Hollanda vatandaşlığının hangi tarihte kazanıldığının ‘’Datum waarop de Nedernandse Nationaliteit is verkregen’’ belirtilmiş olması gerekmektedir.

- Bağlı bulunulan Belediye'den alınan adres geçmişini ‘’adres historie’’ gösteren ikamet belgesi (Belge örneği aşağıdadır),

- Var ise T.C. pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının birer adet fotokopisi),

- İki adet fotoğraf (en fazla altı ay önce çekilmiş olmalıdır),

B) SÜRESİZ OTURUM SAHİPLERİ İÇİN BAŞVURU;

- Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve bir adet fotokopisi

- T.C. Pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının birer adet fotokopisi)

- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi),

- Bağlı bulunulan Belediyeden alınan adres geçmişini ‘’adres historie’’ gösteren ikamet belgesi (Belge örneği aşağıdadır),

- İki adet fotoğraf (en fazla altı ay önce çekilmiş olmalıdır),

C) SÜRELİ OTURUM KARTI ((Bepaalde Verblijfsvergunning) SAHİPLERİ İÇİN BAŞVURU;

- Nüfus Cüzdanı/T.C. Kimlik Kartı aslı (önlü arkalı bir adet fotokopisi)

- T.C. Pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve işlem görmüş sayfalarının birer adet fotokopisi)

- Süresi geçerli oturma ve çalışma müsaadesi kartı, aslı ve bir adet fotokopisi

- İki adet fotoğraf (en fazla altı ay önce çekilmiş olmalıdır)

- İşçiler, çalıştıkları işyerinin işvereni tarafından düzenlenmiş, çalışma tarihlerini ve sürelerini belirten yeni tarihli belge (werkgeversverklaring) ve son maaş kâğıdının asılları ve birer adet fotokopilerini,

- İşverenler, bulundukları yabancı ülkede, sorumluluklarında bulunan bir işyerini işveren olarak çalıştırdıklarını kanıtlayan belgenin (Kamer van Koophandel’dan en son 3 ay içinde alınanimzalı “uittreksel”) aslı ve bir adet fotokopisini,

- İşsizler, herhangi bir iş yerinde çalışmayarak işsizlik sigortası, maluliyet yardımı, sosyal yardım veya hastalık sigortası ödeneği alanlar, bunu ödeyen makamlardan bu ödenekleri aldıkları başlangıç tarihi ve süreyi gösterir belge ve son ödenek maaş kâğıdının asıllarını ve birer adet fotokopisini ibraz etmek durumundadır.

4. Ödeme Şartları :

- Uzaktan eğitim tamamlanmış ve gerekli belgeler temin edilmiş olmalıdır.

- Nakit ödemeYAPILMAMAKTADIR.

- Yükümlüler; 1 Ocak 2021 itibariyle 39.788.- TL (30.06.2021 tarihine kadar geçerli) karşılığı T.C. Merkez Bankası günlük kurundan Avro tutarındaki ödemeyi başvuru sırasında Başkonsolosluğumuzda internet üzerinden IDEAL, Kredi Kartı vb. yöntemlerle yapacaklardır. (Ayrıca yaklaşık110.- Avro havale ücreti tahsil edilmektedir).

-Vatandaşlarımızın banka kartlarının veya hesaplarının online/çevrimiçi ödemeye açık olması ve günlük havale limitinin en az 4.700.- Avro’nun tek seferde ödenebilecek şekilde arttırılmış olması gerekmektedir. Bu nedenle, Başkonsolosluğumuza gelmeden önce ilgili banka nezdinde sözkonusu işlemin tamamlanması önem taşımaktadır.

Başkonsolosluğumuzun giriş katındaki bekleme salonunda fotoğraf çekme kabini ve fotokopi makinesi mevcuttur.

Saygıyla duyurulur.

İrtibat bilgileri:

Santral : 010 201 20 00

Telefonla bilgi alma saatleri : 15.00-17.00

E-posta: consulate.rotterdam@mfa.gov.tr

İlgili Dosyalar

Belediye Belgesi-Uittreksel.pdf

KAYNAK: TÜRKİYE CUMHURİYETİ ROTTERDAM BAŞKONSOLOSLUĞU


ÖM ile soru cevaplamiyoruz! Forum'a yazın cevaplardan herkes yararlansın!

 
  • 0 Oy - 0 Ortalama
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
 1 Ziyaretçi
Benzer Konular...
Cevaplar: 0
Gösterim: 1,001
22-04-2020:19:58
Son Mesaj tarafından Sahin
Cevaplar: 0
Gösterim: 3,177
09-02-2015:15:39
Son Mesaj tarafından Sahin